English

عبدالله ارجائی:

یکی از مسائل اساسی در کلان شهر‌ها حمل و نقل عمومی است

شهردار مشهد بیان کرد: با توجه به ظرفیت مورد نیاز مشهد، هم اکنون به ۲ هزار و ۵۰۰ اتوبوس برای سرویس دهی زائران و مجاوران نیاز داریم.

یکی از مسائل اساسی در کلان شهر‌ها حمل و نقل عمومی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عبدالله ارجائی شهردار مشهد در سخنانی گفت: سال پیش که مدیریت شهری کار خود را آغاز کرد هزار و ۳۰۰ اتوبوس فعال داشتیم از سال گذشته تاکنون ۸۳ دستگاه در یک مرحله و هم اکنون بهرهربرداری از ۳۰ دستگاه میدل باس و بازسازی و نوسازی ۲۷ دستگاه از محل تبصره ۱۸ انجام شد.

ارجائی این سخنان را در مراسم بهره برداری از ۳۰ دستگاه میدل باس با حضور وزیر کشوراظهار کرد و ادامه داد: یکی از مسائل اساسی در کلان شهر‌ها حمل و نقل عمومی است.

شهردار مشهد در ادامه افزود: تاکسیرانی با ظرفیت ۱۲ هزار تاکسی در سطح شهر است که در این ناوگان حداقل به بازسازی و نوسازی ۵ هزار ناوگان تاکسیرانی در شهر مشهد را داریم.

وی تصریح کرد: با وزیر صمت توافقی را در حال انجام هستیم از وزیر کشور می‌خواهیم تا بتوانیم علاوه بر خط اعتباری از بانک‌ها، اجازه بازسازی و نوسازی ۵ هزار تاکسی مخصوصا هیبریدی را در سطح شهر مشهد داشته باشیم.

ارجائی ابراز کرد: سال پیش که مدیریت شهری کار خود را آغاز کرد هزار و ۳۰۰ اتوبوس فعال داشتیم از سال گذشته تاکنون ۸۳ دستگاه در یک مرحله و هم اکنون بهرهربرداری از ۳۰ دستگاه میدل باس و بازسازی و نوسازی ۲۷ دستگاه از محل تبصره ۱۸ انجام شد.

شهردار مشهد الرضا (ع) متذکر شد: با توجه به ظرفیت مورد نیاز مشهد، هم اکنون به ۲ هزار و ۵۰۰ اتوبوس برای سرویس دهی زائران و مجاوران نیاز داریم و منابع مالی تفاهم نامه ۹۰۰ دستگاه اتوبوس از طریق اوراق و منابع داخلی شهرداری تامین شده است که تا پایان سال از شرکت سازنده تحویل میگیریم.

 شهردار مشهد

وی افزود: در خط یک قطار شهری مشهد مشکل اساسی تهیه ۶۰ واگن است که، چون تولید داخل نداریم باید واردات انجام شود و در خط دو قطار شهری مشکلی نداریم و در خط سه فاز یک به طول ۶ کیلومتر است.

شهردار مشهد یادآور شد: اگراین فاز به بهره برداری برسد باب الجواد علیه السلام به پایانه مسافربری امام رضا علیه السلام و فرودگاه بین المللی و راه آهن متصل می‌شود که این پروزه ۹ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.

ارجائی خاطرنشان کرد: امسال سهم اوراق مترو مشهد هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که سازمان شهرداری‌ها تا کنون هزار میلیارد تومان برای شهرداری مشهد پیش بینی کرده‌اند که از وزیر محترم کشور خواهشمندیم دستور دهند تا مبلغ افزایش پیدا کند تا بتوانیم تعهدمان را به مردم مشهد و شورا انجام دهیم، امیدوارم این پروژه تا سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه