English

در دیدار رئیس شورای اسلامی با معاون قضائی رئیس کل دادگستری گیلان مطرح شد:

تعامل شورا و شهرداری با دستگاه قضا در راستای گسترش فرهنگ عفو و بخشش

در دیدار رئیس شورای اسلامی شهر رشت با معاون قضایی رئیس کل دادگستری گیلان در امور شوراهای حل اختلاف به تعامل و همراهی شورا و شهرداری رشت به منظور ترویج فرهنگ صلح و سازش و عفو و بخشش در جامعه تاکید شد.

تعامل شورا و شهرداری با دستگاه قضا در راستای گسترش فرهنگ عفو و بخشش

 به گزارش خبرگزاری موج گیلان، محمد حسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای شهر رشت ، که با دعوت از سوی رییس شوراهای حل اختلاف گیلان به منظور تبادل نظر پیرامون همکاری حوزه مدیریت شهری و این مجموعه در ساختمان اداره کل شوراها واقع در میدان انتظام حضور پیدا کرده بود اظهار کرد: تلاش برای ایجاد صلح و سازش و ترویج عفو و بخشش در جامعه اقدامی خداپسندانه است و ما نیز سعی می کنیم در این مهم سهمی داشته باشیم.

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه حوزه مدیریت شهری در حوزه تبلیغات محیطی در سطح رشت با مضمون صلح و بخشایش می تواند با مجموعه شورای حل اختلاف  همکاری کند افزود: یقینا نصب بنر و انجام تبلیغات محیطی می تواند در راستای فرهنگ سازی در این باره مثمر ثمر باشد.

وی با تاکید به اینکه جمعیت شهر رشت شناور است تصریح کرد: در طول روزانه بغیر از جمعیت ساکن در رشت ،افراد دیگری به واسطه حضور  در محل کار و... نیز در شهر رفت و آمد دارند و این موضوع موجب شده است تا در نحوه ارائه خدمات حوزه شهری نیز یقینا با مباحث و مشکلاتی مواجه شویم و حتی به واسطه افزایش حضور جمعیت در سطح شهر گاها شاهد بروز درگیری هایی نیز هستیم .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به تعامل دستگاه ها به منظور رفع مشکلات تاکید کرد و افزود: با نگاه مثبتی که فرماندار رشت نسبت به ایجاد تعامل در بین دستگاه ها با هدف گسترش خدمات رسانی به مردم دارد خوشبختانه تعامل خوبی بین دستگاه های شهرستان ایجاد شده است و این مهم می تواند در رفع مشکلات و دغدغه های مردم بسیار تاثیر گذار باشد.

کارگرنیا با بیان اینکه رفع مشکل ساخت و ساز در زمین های نسقی از جمله مباحثی است که یقینا منجر به کاهش دعاوی در دستگاه قضا می شود افزود: با ورود جدی دستگاه قضا و دادستان محترم ، خوشبختانه حدود یک ماه است که مشکل ساخت و ساز در زمین‌های نسقی ،پس از سالها انتظار برطرف شده است و در حال حاضر مالکین چنین زمین هایی می توانند با رعایت ضوابط مصوب نسبت به اخذ پروانه ساخت و ساز اقدام کنند.

تعامل دستگاه ها با هدف ترویج فرهنگ صلح و سازش

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میر محمدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری گیلان در امور شوراهای حل اختلاف نیز با ابراز خرسندی از این دیدار  با  بیان مباحثی پیرامون تعامل بیشتر حوزه مدیریت شهری رشت و شوراهای حل اختلاف با هدف ترویج فرهنگ صلح و سازش و عفو و بخشایش  اظهار کرد: 

 یقینا با توجه به این مهم در کنار کاهش حجم ورودی پرونده ها به دستگاه قضا ، بسیاری از مشکلات نیز حل و فصل و برطرف می شود و در این راستا  انتظار می رود تا دیگر دستگاه ها نیز با ما همراهی و تعامل بیشتری داشته باشند.

مشاور قضایی معاونت توسعه حل اختلاف و رئیس شوراهای حل اختلاف رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه به منظور ترویج فرهنگ عفو و بخشایش در جامعه در کنار تمامی اقدامات،  تا کنون چند پویش نیز توسط دستگاه قضا تشکیل شده است اظهار کرد: پویش ( به عشق علی می بخشم ) در ماه مبارک رمضان تشکیل شد که با استقبال خوبی نیز همراه شد.

خانم انصاری با بیان اینکه در ایام محرم و صفر نیز  پویش( به عشق حسین می بخشم) راه اندازی شده است افزود: از حوزه مدیریت شهری رشت انتظار داریم که برای انجام این مهم و تبلیغات مناسب محیطی با این مجموعه همکاری کند و ان شاا این اقدام خداپسندانه توشه ای برای آخرت همه ما باشد.

وی به تشکیل ستاد ملی صبر اشاره کرد و گفت: این ستاد در راستای دعوت هر چه بیشتر مردم به صلح وآرامش تشکیل شده است و این پویش ها نیز منشا گرفته از اهداف این ستاد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه