English

فرمانده مرزبانی خراسان‌رضوی:

خبرنگاران نقش مهمی در تأمین امنیت روانی دارند

فرمانده مرزبانی خراسان‌رضوی بیان کرد: مرز‌های خراسان‌رضوی امن است و این را من اعلام می‌کند و هم‌زمان آغاز دیوارکشی در مرز‌های کشور و دیواری که نتایج مطالعات نشان می‌دهد می‌تواند میزان امنیت را دوچندان کند.

خبرنگاران نقش مهمی در تأمین امنیت روانی دارند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سردار مجید شجاع؛ فرمانده مرزبانی خراسان‌رضوی ابرازداشت: معتقد هستم خبرنگاران مثل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی، دائم در حال نبرد و جنگ رسانه‌ای هستند.

سردار شجاع در ادامه اضافه کرد: خبرنگاران نقش مهمی در تأمین امنیت روانی و احساس آن را که مهم‌تر از امنیت است، به عهده دارند که اگر کوتاهی شود، در حوزه امنیت روانی ضرر خواهیم کرد.

فرمانده مرزبانی خراسان‌رضوی تاکید کرد: مرز‌های خراسان‌رضوی امن است و این را من اعلام می‌کند و هم‌زمان آغاز دیوارکشی در مرز‌های کشور و دیواری که نتایج مطالعات نشان می‌دهد می‌تواند میزان امنیت را دوچندان کند.

وی متذکرشد: وضعیت مرز‌ها امن است تا جایی که حجم درخورتوجهی از مبادلات مرزی در مرز تایباد و گمرک دوغارون اتفاق می‌افتد و به لحاظ وزنی بیشترین مبادلات زمینی در مرز دوغارون است. موضوعی که منجر به امنیت اقتصادی برای استان به‌عنوان یکی از وجوه امنیت می‌شود.

سردار شجاع ادامه داد: امروز تنها مقام مسئولی که می‌تواند مشکلات مرز‌های کشور را پیگیری کند، مرزبانی است و ما می‌توانیم بین گمرک‌های دو کشور جلسه بگذاریم تا سنگ‌هایشان را با هم وابکنند.

فرمانده مرزبانی خراسان‌رضوی اظهارداشت: در نواحی مرزی هر مشکلی باشد، مثلا مشکلات برقی، مرزبان درجه یک می‌تواند هماهنگی‌ها را انجام دهد تا مأموران بیایند و مشکل را برطرف کنند. براساس قانون مرزبان نماینده رسمی جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: بیشتر تنش‌ها در مرز افغانستان بابت ناآشنایی مرزبانانی بود که طالبان در منطقه مستقر کرده بودند، اما در یک سال اخیر توجیه شده‌اند و با رفت‌وآمد‌ها و توضیحاتی که داده‌ایم، اکنون این مشکل را نداریم.

سردار شجاع اذعان داشت: البته مشکلات را به کنسول و نماینده وزارت امور خارجه اطلاع می‌دهیم و آن‌ها مراتب اعتراض را به‌طور رسمی به دولت فعلی افغانستان اعلام می‌کنند و به‌طورمثال این اتفاق برای ورود اتباع غیرمجاز رخ داده است.

فرمانده مرزبانی خراسان‌رضوی گفت: الان وضعیت امنیتی خوبی داریم باوجوداین، غافل نشده‌ایم و با حداکثر توان پای کار هستیم و شبانه‌روزی مرز‌ها کنترل می‌شود و باقدرت در حال کار روی بستر هوشمندسازی مرز‌ها از طریق فیبر نوری هستیم که مجوزش نیز صادر شده است.

وی عنوان کرد: البته الان هم به شکل‌های دیگری نظارت می‌کنیم؛ به‌صورت آنتن به آنتن، اما با فیبر می‌توانیم همه اطلاعات را به‌طور هوشمند کنترل کنیم و تجهیزات خوبی در مرز‌ها داریم همچون دوربین‌های دید در شب یا دوربین‌هایی که اطلاعاتشان به‌صورت مانیتورینگ در مرکز استان یا خود هنگ‌های مرزی منتقل می‌شود تا بتوانیم مرز‌ها را بهتر رصد کنیم.

فرمانده مرزبانی خراسان‌رضوی یادآور شد: اکنون پروژه انسداد مرز مورد تصویب ستاد کل نیرو‌های مسلح قرار گرفته است. کار‌های مطالعاتی آن هم تمام شده و مقداری از کار اجرایی هم انجام شده است و نوع ساختاری که قرار است ایجاد شود، مثل دیوار و برجک‌های آن و اینکه به چه شکلی قرار است ساخته شود نیز مصوب و ابلاغ شده و کار ساخت آغاز شده است.

سردار شجاع خاطرنشان کرد: بخشی از این پروژه در شرق کشور و در منطقه تایباد به طول ۷۴ کیلومتر ایجاد می‌شود و قرار است حداکثر در دو سال آینده تکمیل شود. فعلا تنها در منطقه تایباد و در بخشی از مرز‌های غربی موضوع انسداد مرز‌ها به‌صورت آزمایشی در حال اجراست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه