English

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی:

پدیده گرد و غبار به یک مسئله محوری تبدیل شده است

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی بیان کرد: اگرچه زمانی از واژه‌هایی با عنوان مقابله با گرد و غبار و مقابله با بیماری استفاده می‌کردیم اما در ساز و کار علمی کنونی عملاً مقابله نشدنی است و شاید بشود آن را مدیریت نمود.

پدیده گرد و غبار به یک مسئله محوری تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی اله‌پور؛ مدیر کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی عنوان کرد: پدیده گرد و غبار مشکل نوپدیدی است که طی سالیان اخیر در خراسان رضوی اتفاق افتاده است.

اله‌پور این سخنان را در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خلیل‌آباد ابراز داشت و افزود: در شرایط فعلی هرگونه اقدامی که بخواهیم انجام دهیم باید به مسئله محیط‌زیست برای توسعه پایدار توجه جدی شود.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی تاکید کرد: برای سازمان حفاظت محیط‌زیست به عنوان مجموعه حاکمیتی و نظارتی دولت، وظایف متعددی توسط قانون‌گذار و هیات وزیران مشخص شده است.

وی گفت: اگرچه زمانی قانون شکار صید و بهسازی حفاظت محیط‌زیست را دنبال می‌کردیم ولی اکنون به سمتی رفته‌ایم که جزء پرکارترین، پرچالش‌ترین و پر موضوع‌ترین دستگاه‌های اجرایی کشور و استان هستیم.

اله‌پور افزود: هر اتفاق و بارگذاری که در طبیعت بخواهد اتفاق بیفتد و یا رفع چالشی انجام شود، یک بخش آن برای اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و رفع آلاینده‌ها و مشکلات به محیط‌زیست برمی‌گردد و امروزه با چالش‌های متعددی مواجه هستیم که گرم شدن کره زمین یکی از مهمترین آنها است و باید برای زیست سالم انسانی همه ما تلاش کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی تصریح کرد: منابع آبی، منابع خاک، آلودگی هوا و ...به عنوان مشکلاتی که اکنون با آنها مواجه هستیم و پدیده گرد و غبار مشکل نوپدیدی است که طی سالیان اخیر در خراسان رضوی اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: پدیده گرد و غبار به یک مسئله محوری تبدیل شده و در حوزه مسائل اقتصادی و محیط‌زیست و اجتماعی چالش‌هایی را به وجود آورده است و به پدیده گرد و غبار نمی‌توان نگاه لحظه‌ای و کوتاه مدت داشت.

اله‌پور اضافه کرد: اگرچه زمانی از واژه‌هایی با عنوان مقابله با گرد و غبار و مقابله با بیماری استفاده می‌کردیم اما در ساز و کار علمی کنونی عملاً مقابله نشدنی است و شاید بشود آن را مدیریت نمود، با شرایطی که در آن قرار داریم باید سازگار شویم و خود ایمنی ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: اگرچه طی سال‌های گذشته حوزه محیط‌زیست مغفول مانده بود اما با نگاهی که طی سال‌های اخیر بر اساس اتفاقات براین حوزه حادث شده خوشبختانه محیط‌زیست به عنوان یک مسئله محوری و حقوق عامه مطرح می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: ابلاغ دستورات رهبر معظم انقلاب در قالب سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط‌زیست و نگاه ویژه رئیس جمهور موجب شده بتوانیم برخی کارها را انجام دهیم.

اله‌پور اذعان داشت: هرچند قبلاً در توان‌افزایی محیط‌زیست و ایجاد مکان، فضا، نیروی انسانی، تأسیسات و لوازم و تجهیزات کمتر ورود شده بود اما با نگاه جدیدی که در حوزه ملی ایجاد شده و مصوبات سفر ریاست‌جمهور به خراسان رضوی امیدواریم بتوانیم تا پایان سال مالی آنها را محقق کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی ادامه داد: قطعاً با محقق شدن مصوبات اتفاقات خوبی در خراسان رضوی خواهد افتاد، که تاکنون خرید سه دستگاه سنجش میزان آلودگی هوا برای اولین بار و نصب آنها در سه شهرستان سرخس، نیشابور و خواف از جمله این اقدامات بوده است.

وی اشاره کرد: تلاش می‌شود وضعیت مطلوب‌تری را برای خراسان رضوی فراهم کنیم و متأسفانه به نوعی عقب‌ماندگی تاریخی داشتیم که با تلاش شبانه‌روزی باید این وضعیت را جبران کنیم.

اله‌پور خاطرنشان کرد: ساختمان نیمه‌کاره‌ای در شهرستان داریم که باید برای به اتمام رساندن آن شهرستان هم تلاش کند، هر چند با پیگیری‌های صورت گرفته از محل مصوبات سفر ریاست‌جمهور اعتباراتی تخصیص یافته اما بازهم به اتمام نخواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه