English

فرماندار مشهد:

تعداد ۱۱۳ روستای شهرستان مشهد در وضعیت تنش‌ آبی هستند

فرماندار مشهد بیان کرد: نظارت ناقص دهیاران بر ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و خارج از بافت باعث شده تا در مسئله تأمین نیاز آبی خانواده‌هایی که در برخی روستا‌های شهرستان زندگی می‌کنند، مشکلاتی به وجود بیاید.

تعداد ۱۱۳ روستای شهرستان مشهد در وضعیت تنش‌ آبی هستند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن داوری؛ فرماندار مشهد در سخنانی عنوان کرد: در حال حاضر، ۱۱۳ روستا در شهرستان مشهد درگیر تنش آبی جدی هستند و از این میان، آب ۶۳ روستا با تانکر تأمین می شود.

داوری این سخنان را در نهمین جلسه قرارگاه عملیاتی پایش آب شهرستان مشهد ابراز داشت و ادامه داد: در حال حاضر این تعداد روستا درگیر تنش آبی جدی هستند و محدودیت وسع مالی در برخی روستا‌ها همچون سلطان‌آباد، کورده، راک، سرغایه، انداد، ده‎غیبی، بش‎ساروق و چند روستای دیگر در اجرا و بهره‎ برداری از پروژه‎ های آبرسانی بر ابعاد ماجرا افزوده است.

فرماندار مشهد تاکید کرد: نظارت ناقص دهیاران بر ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و خارج از بافت باعث شده تا در مسئله تأمین نیاز آبی خانواده‌هایی که در برخی روستا‌های شهرستان زندگی می‌کنند، مشکلاتی به وجود بیاید.

وی در ادامه متذکر شد: طبق گزارش‌های رسمی، در برخی روستا‌های بزرگ شهرستان، فقط در یک روستا بیش از هزار انشعاب غیرمجاز و خارج از بافت شناسایی شده است.

داوری با اشاره به مصرف غیر شرب افزود: بعضی از روستا‌هایی هم که از نعمت آب شرب بهره‌مند هستند، با استفاده از این منبع برای مصارف غیرشرب نظیر دامداری در جریان هدررفت آب در شهرستان نقش دارند.

فرماندار مشهد اضافه کرد: در شرایطی که از ۳۳۷ روستای بخش مرکزی شهرستان، ۲۲۷ روستا بالای ۱۰ خانوار جمعیت دارند، این قابل‌قبول نیست که ۲۱۵ روستا از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند باشند و در ۱۲ روستا دچار مشکل باشیم.

وی اظهارداشت: حق اهالی این روستا‌ها بر ما آن است که حتی به قیمت افزایش هزینه‌ها، حق آن‌ها در بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم برآورده کنیم و قرار شده تا شورا‌های اسلامی روستا و دهیاران همگی پای‌کار بیایند و با امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری، شرایط لازم را برای اجرای پروژه‌ها فراهم کنند.

داوری یادآوری کرد: فعالیت باغ‌تالار‌های غیرمجاز در برخی نقاط شهرستان، یکی از دلایل اصلی محدودیت آبرسانی به روستا‌های پیرامونی است لذا هر باغ‌تالاری که با اضافه برداشت آب در شبکه مشکل ایجاد کند و زمینه‌ساز تخریب شبکه لوله‌ها شود، در ابتدا اشتراک آب آن قطع خواهد شد و حتی حکم به قلع تالار غیرمجاز خواهیم گرفت.

فرماندار مشهد تصریح کرد: کارگروه شناسایی قرارگاه به‌طور کلی ۴۵ انشعاب غیرمجاز مربوط به آبیاری فضای سبز و ۲۲ انشعاب غیرمجاز در حوزه‌های دیگر شناسایی شده‌اند که روال قانونی در قطع انشعاب و برخورد با متخلفان در جریان است.

وی همچنین با اشاره به بازدیدهای میدانی اذعان داشت: ضمن اینکه فعالیت ۱۹۷ کارواش پرمصرف در مشهد نیز با حضور رئیس اتحادیه و نماینده‌ای از فرمانداری موردرسیدگی قرار خواهد گرفت.

داوری خاطرنشان کرد: بنابر مصوبه رسمی قرارگاه عملیاتی پایش آب، مقرر شده میزان مصرف همه اشتراکات پرمصرف شهرستان از ادارات گرفته تا برج‌های مسکونی و مراکز رفاهی و ورزشی موردرصد و پایش قرار بگیرد و گزارش مصرف هفتگی آن‌ها در جلسات قرارگاه اعلام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه