English

خروج خواف از لیست فهرست شهرهای مواجه با تنش آبی استان خراسان رضوی

معاون شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی بیان کرد: حدود ۴۴۰ میلیارد ریال طی ۲ سال گذشته برای تقویت آب شرب مناطق شهری و روستایی شهرستان مرزی خواف در جنوب خراسان رضوی هزینه شده است.

خروج خواف از لیست فهرست شهرهای مواجه با تنش آبی استان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی جهان طلب معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی در خبری اعلام کرد:۴۴۰ میلیارد ریال طی ۲ سال گذشته برای تقویت آب شرب مناطق شهری و روستایی شهرستان مرزی خواف در جنوب خراسان رضوی هزینه و این شهر از فهرست شهرهای مواجه با تنش آبی در استان خراسان رضوی خارج شد.

جهان طلب همچنین اضافه کرد: از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال صرف اجرای ۲۶ کیلومتر خط انتقال و ۶۰ کیلومتر شبکه توزیع، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه، تعویض ۱۰هزار پکیج انشعاب و ساخت یک باب مخزن دخیره آب به ظرفیت ۵۰۰ متر مکعب در ۱۲ روستای شهرستان خواف شده است.

معاون شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی اظهار کرد: حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه و اجرای چهار کیلومتر خط انتقال در شهر خواف با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال و اصلاح  ۸.۵ کیلومتر شبکه توزیع با هزینه ۲۰ میلیارد ریال در شهرهای قاسم آباد، سلامی، نشتیفان و خواف بخشهای دیگری است که این مبلغ در آنجا هزینه شده است.

وی همچنین تصریح کرد: در حالی که میانگین پیشرفت طرحهای آبرسانی به روستاهای استان خراسان رضوی هشت درصد است این رقم در شهرستان خواف به  ۲۳ درصد رسیده است که از سرعت بالای کار در این شهرستان حکایت دارد.

جهان طلب همچنین متذکر شد: وجود ۲۰۰ هزار راس دام سبک در شهرستان خواف به عنوان یک عامل مهم در کمبود آب شرب می باشد و استفاده از آب شرب برای این تعداد دام، تاثیر زیادی در تامین مشکلات و چالش تامین آب مشترکان دارد با این حال آبفا تمام ظرفیت منابع آبی خود را برای تامین آب شرب روستائیان به کار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه