English

مدیر پیشگیری معاونت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

مراقبت و اطمینان از سلامت مسافران در ورودی مرز دوغارون

مدیر پیشگیری معاونت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: اقدام‌ها در مرز شامل تب‌سنجی، بررسی کارت واکسن کرونا و در صورت نبود سابقه، با داشتن تست کرونای منفی اجازه ورود داده می‌شود و احتمال شیوع بیماری‌های اسهالی می باشد.

مراقبت و اطمینان از سلامت مسافران در ورودی مرز دوغارون

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ناصر امینی؛ مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد: در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون، سلامت مسافران ورودی به صورت شبانه‌روزی بررسی و از ورود کسانی که دارای علائم بیماری واگیر هستند، جلوگیری می‌شود.

امینی متذکرشد: اقدام‌ها در مرز شامل تب‌سنجی ، بررسی کارت واکسن کرونا و در صورت نبود سابقه، با داشتن تست کرونای منفی اجازه ورود داده می‌شود و احتمال شیوع بیماری‌های اسهالی و مسمومیت‌های قابل انتقال از آب و غذا به دلیل گرمای هوا و کمبود آب می باشد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: رعایت نکات بهداشتی و استفاده از آب آشامیدنی سالم الزامی است و به دلیل شیوع بیماری انگلی مالاریا در در کشورهای همسایه به ویژه پاکستان، وجود این بیماری در مرزهای کشور مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به آمار شناسایی مالاریای وارده به کشور در دو سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته ۸ مورد و امسال ۲۱مورد مالاریای مثبت با علائم تب و لرز در استان شناسایی شد و مبتلایان تحت درمان قرار گرفتند که تمامی این افراد سابقه مسافرت به استان‌های مرزی درگیر بیماری را داشته‌اند.

امینی ابراز داشت: اتباع ساکن در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جمله حاشیه شهر همانند جمعیت ایرانی دارای پرونده سلامت الکترونیک هستند؛ ولی احتمال انتقال بیماریهای واگیر از اتباعی که مکان اقامت مشخصی ندارند، مرتب در حال رفت‌ وآمد به خارج از کشور هستند و به مراکز خدمات سلامت نیز مراجعه نمی‌کنند، بیشتر است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین گفت: پشه مالاریا در مشهد  هم وجود دارد و نمونه‌گیری‌ برای بررسی از نظر مالاریا در همه‌جا انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه انتقال محلی بیماری مالاریا در استان وجود ندارد (انتقال محلی به این معنی است که یک فرد ساکن مشهد از طریق گزش پشه‌ای که با گزش فرد بیمار ایرانی به انگل آلوده شده، به بیماری مالاریا مبتلا شود).

امینی یادآورشد: به مراقبت افراد از خود و پرهیز از سفر به مناطق آلوده توصیه می شود و انگل مالاریا شکل‌های مختلفی دارد که نوع خطرناک‌تر آن، در کودکان و افراد فاقد ایمنی می‌تواند بین ۱۰ تا ۴۰ درصد کشندگی داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه