English

جواد حسینی:

وضعیت کرونایی مشهد سینوسی است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: افزایش بیماران کرونایی در هفته گذشته ناشی از سفر‌های نوروزی بوده است که با پایان سفر‌های نوروزی امیدواریم وضعیت بهبود پیدا کند.

وضعیت کرونایی مشهد سینوسی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد حسینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: وضعیت کرونایی مشهد سینوسی است و اکنون در بستری‌ها کمی افزایش داشته‌ایم، اما بیماران سرپایی پس از یک فرایند افزایشی، کاهش پیدا کرده‌اند.

حسینی در ادامه این خبر اضافه کرد وگفت: از آنجا که بیماران سرپایی در حال کاهش‌اند، امیدواریم وضعیت کرونا در مشهد به ثبات برسد و منجر به پیک یا جریان جدید کرونایی نشود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: افزایش بیماران کرونایی در هفته گذشته ناشی از سفر‌های نوروزی بوده است که با پایان سفر‌های نوروزی امیدواریم وضعیت بهبود پیدا کند و از آنجا که بیماران سرپایی در حال کاهش‌اند، امیدواریم پیک هفتم از اواخر فروردین آغاز نشود.

وی با اشاره به میزان واکسیناسیون مردم مشهد تاکید کرد: ۹۷ درصد مردم مشهد دز اول، ۸۶ درصد دز دوم و ۳۸ درصد دز سوم را دریافت کرده‌اند و البته در تزریق دز سوم واکسن کرونا در مشهد نسبت به میانگین کشوری عقب هستیم که از مردم مشهد تقاضا دارم هرچه زودتر برای تزریق دز سوم واکسن خود اقدام کنند.

حسینی همچنین در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس و حضور تمام دانش‌آموزان در کلاس درس ابراز کرد: در حال حاضر به‌دنبال واکسیناسیون دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی هستیم تا با حضور در مدارس نسبت به تزریق واکسن دانش‌آموزان این گروه سنی اقدام کنیم. همچنین استفاده از ماسک، تهویه و گندزدایی محیط در مدارس کنترل می‌شود تا شیوع بیماری تا حدودی کنترل شود.

وی افزود: تعطیلی مدارس در دستورکار قرار ندارد. اگر دانش‌آموزی با علائم بیماری مواجه شد، نیازی به حضور در کلاس درس ندارد و اگر دانش‌آموزان یک کلاس دچار علائم کرونا شدند، کلاس تشکیل نمی‌شود و سپس اگر بیماری در مدرسه شیوع پیدا کرد، مدرسه تعطیل می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: با توجه به اینکه تعداد شهر‌های آبی و زرد در خراسان رضوی افزایش پیدا کرده است و فقط ۲ شهر نیشابور و زبرخان و ۶ شهر استان در وضعیت نارنجی قرار دارند، اگر مردم شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنند و در مکان‌هایی که ازدحام بیشتری وجود دارد، از دو ماسک استفاده کنند، مشکلی نخواهیم داشت.

حسینی خاطرنشان کرد: سرخک جزو مسری‌ترین بیماری‌های عفونی محسوب می‌شود. کسانی که در تزریق واکسن سرخک تأخیر داشته‌اند، حتما برای تزریق دز اول و دوم واکسن آن اقدام کنند. کودکان کمتر از ۵ سال باید واکسن MMR تزریق کنند تا با توجه به وضعیت بیماری در همسایگان شرقی، ابتلایی در ایران نداشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه