English

ایوب توکلیان:

افزایش روند ابتلا به کرونا در خراسان رضوی

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: علی رغم تمام توصیه‌های بهداشتی و تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام نوروز و این که انتظار داشتیم در ازدحامات و تراکم جمعیت در این ایام، رعایت پروتکل‌ها بیشتر شود.

افزایش روند ابتلا به کرونا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ایوب توکلیان جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: طی سه، چهار روز اخیر به دنبال افزایش سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی، روند کاهشی ابتلا و بستری بیماران کرونایی در خراسان رضوی نه تنها متوقف شده بلکه با شیب خیلی ملایم و افزایش نسبی کمتر از پنج درصد مواجه شده است.

توکلیان در ادامه این خبر تصریح کرد: همچنین طی این مدت علاوه بر افزایش نسبی میزان ابتلا و بستری شاهد افزایش مثبت شدن آزمایشهای پی. سی. آر و نیز تستهای سریع کرونا هستیم.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این موضوع در دست بررسی و پایش است تا ببینیم روند افزایشی بستری بیماران کرونایی در روزهای آینده به چه صورت است؟ آیا ادامه دار خواهد بود یا مقطعی است؟ و یا این که موج جدید کروناست که باید کمی زمان بگذرد که تا داده‌های آماری و تحلیل‌های ما دقیق‌تر و واقع بینانه تر باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: اگرچه این میزان افزایش مبتلایان و بستری شدگان کرونایی درصد قابل توجهی نیست، اما می‌تواند زنگ خطری برای افزایش میزان بستری‌ها و آغاز موج جدید کرونا باشد که لازم است مردم، مسافران و مجاوران نسبت به این مساله دقت کافی کنند.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در ایام نوروز در مناطق تحت پوشش این دانشگاه کمتر از ۵۰ درصد و دریافت دز سوم واکسن بیش از ۳۶ درصد بوده است و این امر را از علل مهم افزایش ابتلا به کرونا دانست.

وی متذکر شد: علی رغم تمام توصیه‌های بهداشتی و تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام نوروز و این که انتظار داشتیم در ازدحامات و تراکم جمعیت در این ایام، رعایت پروتکل‌ها بیشتر شود اما تغییر چشمگیری در درصد رعایت شیوه نامه‌ها به چشم نمی خورد که سبب شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ شده است.

توکلیان در خاتمه خاطرنشان کرد: مهمترین مساله در کنار ماسک، دریافت دز سوم واکسن کروناست چرا که خطر ورود به موج هفتم با این میزان درصد واکسیناسیون دز سوم بیخ گوش ماست که اگر آن را جدی نگیریم و مردم به آن اهتمام نورزند و نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام نکنند ورود به موج هفتم دور از انتظار نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه