English

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

کیفیت هوای کلانشهر مشهد در مرز آلودگی قرار دارد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: شاخص هوای کلانشهرمشهد در یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۹۸ از سالم بودن هوا حکایت دارد، اما در صورت عبور این شاخص از این رقم، وارد وضعیت هشدار آلودگی می‌شود.

کیفیت هوای کلانشهر مشهد در مرز آلودگی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی اله‌پور؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: کیفیت هوای کلانشهر مشهد با افزایش حجم آلاینده‌ها، در سی‌امین روز تیر ماه ۱۴۰۲ در آستانه رسیدن به وضعیت هشدار آلودگی برای تنفس شهروندان قرار دارد.

اله‌پور در ادامه افزود: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته، با عدد ۸۹ نشانگر هوای سالم است و شاخص هوای این کلانشهر در یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۹۸ از سالم بودن هوا حکایت دارد، اما در صورت عبور این شاخص از این رقم، وارد وضعیت هشدار آلودگی می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اضافه کرد: کیفیت هوا در مناطق «خاقانی، الهیه، ویلا، رسالت و نخریسی» مشهد در شرایط آلوده و وضعیت هشدار قرار دارد، ادامه داد: شاخص کیفیت هوا در ۱۸ ایستگاه دیگر دارای سنجش هوا در کلانشهر مشهد، در شرایط سالم برای تنفس شهروندان قرار دارد.

وی تاکید کرد: در روزهای دارای هوای سالم و پاک به شهروندان توصیه می‌شود، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود از یاد نبرند، اما در روزهای دارای هوای آلوده از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: شایسته است شهروندان مشهدی همچنان با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش مؤثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

اله‌پور در خاتمه این اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت سالم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه