English

معاون استانداری خراسان رضوی:

خراسان رضوی تولید کننده ۷۰ درصد رب‌گوجه فرنگی کشور

معاون استانداری خراسان رضوی بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد از حجم تولید یک کالا در یک استان مشخص انجام گیرد، سیاست‌گذاری درباره آن کالا باید در همان استان متمرکز شود.

خراسان رضوی تولید کننده ۷۰ درصد رب‌گوجه فرنگی کشور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابوالفضل چمندی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: هم اکنون اعلام نظر بخش خصوصی درباره قیمت‌گذاری رب گوجه فرنگی از مرکز و از طریق انجمن صنایع تبدیلی کشور انجام می‌گیرد.

چمندی این خبر را در نشست بررسی چالش قیمت‌گذاری دستوری برای واحد‌های فعال در حوزه صنایع غذایی در مشهد ابراز داشت و افزود: این درحالی است که اگر بیش از ۵۰ درصد از حجم تولید یک کالا در یک استان مشخص انجام گیرد، سیاست‌گذاری درباره آن کالا باید در همان استان متمرکز شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی همچنین گفت: باید نحوه تعیین قیمت محصول رب گوجه فرنگی به گونه‌ای باشدکه هم شاهد رشد تولید باشیم و هم بهای آن برای مصرف کننده قابل قبول باشد، در واقع باید با جهش تولید، نقطه تعادل بازار را حفظ نماییم.

چمندی تصریح کرد: بخش خصوصی در روند بررسی خود باید تمامی حلقه‌های زنجیره تولید محصول رب گوجه فرنگی از کشاورز تا کارخانه و حتی صادرکننده را مدنظر قرار دهد تا مدلی قابل دفاع برای تعیین قیمت ارائه دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه