English

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

دستگیر ۲۵۰ شکارچی متخلف از ابتدای سال در خراسان رضوی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: در سه ماهه اول سال ۲۵۰ متخلف در سطح استان دستگیر شدند که از این متخلفان لاشه ۴۰ رأس پستاندار و ۵۰ قطعه انواع پرنده کشف شده است.

دستگیر ۲۵۰ شکارچی متخلف از ابتدای سال در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابوالفضل شعبانی؛ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خبری گفت: در سه ماهه اول سال ۲۵۰ متخلف در سطح استان دستگیر شدند که از این متخلفان لاشه ۴۰ رأس پستاندار و ۵۰ قطعه انواع پرنده کشف شده است.

شغبانی در ادامه این خبر اضافه کرد: علاوه بر این ۱۵ هزار رأس دام به صورت غیر مجاز در مناطق چهارگانه تحت مدیریت در حال چرا بودند که به بیرون هدایت شدند و برای افراد متخلف تشکیل پرونده شد و همچنین حدود ۳۵ قبضه انواع سلاح شکاری از این متخلفان کشف و توقیف شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی همچنین متذکر شد: در زمینه قاچاق حیوانات، مهمترین مورد دو رأس خرس سیاه بلوچی بود که از سمت خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان وارد خراسان رضوی کرده بودند، این دو خرس در شهرستان گناباد کشف و توقیف شدند.

وی با اشاره بدیگر قاچاق در حیاط وحش تصریح کرد: همچنین قاچاق پرندگان وحشی و حیوانات را از سمت سیستان و بلوچستان داشتیم که در گلوگاه تربت حیدریه ۱۳ قطعه طوطی سبز و ۶ میمون قاچاق کشف شدند.

شعبانی تاکید کرد: در بازدید از فروشگاه‌ها نیز ۶۸ لاک‌پشت آبی، ۳۰ مینا و ۳ قلاده میمون از داخل شهر کشف شده است و براساس قانون عرضه، فروش و صدور جانداران وحشی زنده یا کشته و اجزای آن‌ها بدون کسب پروانه ممنوع است و علاوه بر جزای نقدی، یک تا ۶ ماه حبس دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه