English

مالک رحمتی:

اصلی ترین سرمایه های آستان قدس رضوی، توجه به مردم است

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: سعی شده تا تمامی امکانات آستان قدس رضوی در خدمت به افراد کمتر برخوردار و احسان خواه قرار گیرد و بنیاد کرامت رضوی وظیفه خدمت رسانی بدون منت را در دستور کار قرار داده است.

اصلی ترین سرمایه های آستان قدس رضوی، توجه به مردم است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی عنوان کرد: توجه به مردم یکی از اصلی ترین سرمایه های آستان قدس رضوی است و بر همین اساس فعالیت های گسترده ای در دست اقدام و اجراست.

رحمتی این سخنان را در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه که در حرم امام رضا (ع) اظهار کرد و ادامه داد: بر همین اساس با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در احکام تولیت های سابق و همچنین در بیاناتی که ایشان در زمان تشرف به بارگاه رضوی بیان کرده اند جمع بندی و بر اساس آن برای فعالیت های جدید آستان قدس رضوی برنامه ریزی شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: سعی شد تا تمامی امکانات آستان قدس رضوی در خدمت به افراد کمتر برخوردار و احسان خواه قرار گیرد و بر اساس برنامه ریزی که از گذشته آغاز شده بود بنیاد کرامت رضوی وظیفه خدمت رسانی بدون منت را در دستور کار قرار داده است تا بر اساس ظرفیت های این آستان ارائه خدمت به افرادی همچون زیارت اولی ها، اسکان زائران در زائر سراها و پخش بسته های معیشتی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید تولیت این آستان، ارایه فعالیت باید به صورت الگویی و الگو سازی انجام شود تا منجر به کاری اجتماعی گردد و نیروهای مردمی در پشتیبانی از این آستان و به نام امام رضا (ع) به ارائه خدمت به  مردم بپردازند از این رو هم اکنون کانون‌های خدمت رضوی در مناطق مختلف کشور و به اسم این امام در حال انجام خدمت رسانی به مردم هستند.

رحمتی متذکر شد: از دیگر فعالیت های انجام شده و با محوریت بنیاد کرامت رضوی اقدام برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد و زنان سرپرست خانوار است که اکنون این کار همه گیر شده است و فعالان اجتماعی نیز  به این میدان پا گذاشته اند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر انجام کار فرهنگی اثر گذار توسط این آستان تصریح کرد: هم اکنون شاهد هجمه های مختلف دشمن به جامعه و به خصوص جوانان هستیم و باید فعالیتهای فرهنگی اثر گذار این آستان به غیر از کشور در سراسر جهان اسلام نیز انجام شود.

وی گفت: بر همین اساس در ساختار جدید آستان قدس رضوی، سازمانی علمی- فرهنگی ایجاد شد تا ورودی اثر گذار در این موضوع داشته باشد و با تمرکز بر روی جوانان و دغدغه های آنها، موسسه جوانان آستان قدس رضوی با محوریت رفع شبهات و پرسش هایی که برای جوانان وجود دارد اقداماتی را انجام داده است.

رحمتی تاکید کرد: برنامه ملی "بی نهایت شو " با این هدف آغاز شد و اکنون ۱۲۰هزار جوان ایرانی در آن ثبت نام کرده اند و با توجه به شرایط موجود به واسطه کرونا ، آموزش های مجازی برای این افراد طراحی شده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: برنامه های خلاقانه و نوآوری برای ساختن نظام فکری جوانان ایرانی نیز طراحی شده است و برای واکسینه کردن آنها در مقابل هجمه های دشمن هفت کتاب برای آموزش در موضوعات مختلف عقیدتی و معارفی آنها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به خانواده و جوانی جمعیت اذعان کرد: جوانانی که برای خواندن عقد ازدواج خود به بارگاه رضوی مراجعه می‌کنند به مدت سه سال تحت خدمات و آموزش هایی قرار می‌گیرند از سوی دیگر موضوع مشاوره به جوانان و بانوان در دستور کار این آستان قرار دارد.

رحمتی بیان کرد: حفاظت و صیانت از موقوفات و ساماندهی فعالیت های اقتصادی آستان قدس رضوی با جدیت دنبال می شود و سعی شده است تا با رویکرد تولید دانش بنیان اقداماتی در راستای جهاد اقتصادی صورت گیرد از این رو ۱۳ کلان طرح از جمله ساخت پهپاد سمپاش و نیز  تجهیزات پزشکی در دستور کار آستان قدس رضوی قرار گرفته است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: با حمایت و پشتیبانی آستان قدس رضوی طرح تفصیلی حریم رضوی تصویب شد تا با همفکری آستان قدس رضوی و رعایت مسائل مرتبط به موضوع زیارت و جایگاه حرم رضوی، دغدغه های مردم مشهد نیز در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: برای باز آفرینی نقاط کمتر برخوردار شهر مشهد، ۲۸۶هکتار از زمین های موقوفی  با رعایت مسائل شرعی در اختیار شهر مشهد قرار گرفت و همچنین تجهیز یک باب بیمارستان در حاشیه شهر که در حال راه اندازی است در دستور کار قرار دارد.

رحمتی با اشاره به موضوع اراضی آبشار و پادگان ارتش خاطرنشان کرد: اگر مساعدت تولیت آستان قدس رضوی نبود این کار رخ نمی‌داد و اکنون نیز نحوه انتقال پادگان که یک کار اجرایی است باید به درستی صورت پذیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه