English

محمد توکلی:

برنامه‌ریزی‌ حرم رضوی(ع) برای استقبال از زائران در دهه کرامت

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی بیان کرد: رو پوش ضریح مطهر هم توسط هنرمندان آماده شده است که یک پوش همزمان با شب ولادت حضرت معصومه (س) و دیگری در صبح ولادت حضرت رضا (ع) روی ضریح پهن می‌شود.

برنامه‌ریزی‌ حرم رضوی(ع) برای استقبال از زائران در دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد توکلی معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در خبربی اعلام کرد: ۱۶۰ هزار خادم و خادمیار رضوی مهیای پذیرایی از زائران حضرت ثامن الحجج (ع) در ایام دهه کرامت هستند.

توکلی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای استقبال و پذیرایی از زائران بارگاه نورانی ثامن‌الحجج (ع) انجام گرفته است و آیین غبارروبی، گل‌آرایی و عطرافشانی مزار شهدا در بهشت ثامن صحن‌های قدس، آزادی و جمهوری از جمله برنامه‌های این ایام است.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی ادامه داد: رو پوش ضریح مطهر هم توسط هنرمندان آماده شده است که یک پوش همزمان با شب ولادت حضرت معصومه (س) و دیگری در صبح ولادت حضرت رضا (ع) روی ضریح پهن می‌شود و در این ایام بیش از ۴۰ پرچم در مبادی ورودی‌ حرم مطهر به اهتزاز در می‌آیند.

وی تصریح کرد: در صبح میلاد حضرت رضا (ع) آیین نقاره‌ زنی با حضور تولیت‌ آستان قدس رضوی و تولیت‌های اعتاب مقدس در عراق برگزار می‌شود همچنین ۱۷۰ خادم در قالب کاروان‌های زیر سایه خورشید به استان‌های مختلف کشور اعزام شدند تا فضای شهرها را با عطر و بوی رضوی عطرآگین کنند.

توکلی  همچنین متذکر شد: برپایی جشن‌های میلاد در مساجد و حسینیه‌های سطح شهر مشهد، حضور خدام در مراکز بهزیستی و نگهداری معلولین، ملاقات با بیماران بستری در بیمارستان‌ها و تقدیم بسته‌های متبرک و پذیرایی از برنامه های دهه کرامت است.

وی در ادامه یادآور شد: حضور در منازل خادمان پیشکسوت و بیمار که امسال از فیض خدمت در حرم مطهر رضوی محروم هستند، ملاقات و دیدار با خانواده معزز شهدا و ایثارگران از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده حرم مطهر رضوی در این ایام است.

توکلی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات محوری و مهم معاونت اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی پیگیری و آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد بوده است و در این ایام با کمک خیران، هزار و ۵۰۰ وعده غذای متبرک در مناطق محروم و کم برخوردار توزیع خواهد شد و همچنین  به مناسبت ولادت حضرت رضا(ع) بسته‌های متبرکی به خانواده ایثارگران سراسر کشور ارسال شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه