English

حسین نیکونام:

آغاز فعالیت سامانه جامع مدیریت گردشگری سلامت ایران در خراسان رضوی

رییس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت خراسان رضوی بیان کرد: مقرر شد از ۱۵ اردیبهشت امسال تمامی فرآیند‌های مرتبط با گردشگری سلامت خراسان رضوی در تمامی بخش‌ها در این سامانه بارگذاری شود.

آغاز فعالیت سامانه جامع مدیریت گردشگری سلامت ایران در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین نیکونام رییس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: سامانه جامع مدیریت گردشگری سلامت ایران با هدف ساماندهی وضعیت ورود، خروج و خدمات دهی به گردشگران سلامت طراحی و به صورت آزمایشی در این استان اجرایی شد.

نکونام در ادامه این خبر اضافه کرد: مقرر شد از ۱۵ اردیبهشت امسال تمامی فرآیند‌های مرتبط با گردشگری سلامت خراسان رضوی در تمامی بخش‌ها از جمله دفاتر مجاز گردشگری سلامت، بیمارستانها، پزشکان، مراکز درمانی مجاز به پذیرش بیماران بین الملل و مترجمان در این سامانه بارگذاری شود.

رییس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت خراسان رضوی همچنین افزود: به این ترتیب تمامی پرونده‌های مربوط در این بخش ثبت شده و برای توسعه بازار، رفع مشکلات و شناسایی موانع، باب جدیدی باز می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به فروکش کردن آمار مبتلایان به کرونا در ایران و کشور‌های بازار هدف و بهتر شدن شرایط و تسهیل سفر، شرایط کمی بهتر شده است و اگر اتفاق سیاسی، امنیتی و یا بهداشتی جدیدی رخ ندهد، از اواخر خرداد ۱۴۰۱ تا ۱۵ مهر روز‌های پر رونقی را در بخش گردشگری سلامت کشور شاهد باشیم.

نکونام تاکید کرد: در حال حاضر تمامی آمار‌های اعلامی از سوی تمام دستگاه‌های متولی تقریبی است و در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت که عمدتا از کشور‌های عراق و افغانستان بوده‌اند در ایران سرویس‌های درمانی خود را دریافت کرده‌اند.

رییس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت خراسان رضوی اظهار کرد: بیش از ۸۵ درصد گردشگران سلامت خراسان رضوی از ۲ کشور عراق و افغانستان هستند، ۱۵ درصد دیگر گردشگران سلامت ما در استان از ۵۰ ملیت هستند که عمدتا از کشور‌های همسایه در خلیج فارس و آسیای میانه به این خطه سفر می‌کنند.

وی یادآور شد: با توجه به موهبت الهی وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و ظرفیت بالای بخش گردشگری سلامت مشهد از جمله تعداد ۶۰ بیمارستان مجهز و وجود بیش از ۵۲ درصد مراکز اقامتی ایران در مشهد و بیش از ۶ هزار پزشک فعال به اکثر درخواست‌های گردشگران سلامت پاسخ داده می‌شود.

نکونام در خاتمه گفت: از جمله خدمات ارائه شده می‌توان به حوزه زنان و درمان ناباروری، ارتوپدی و جراحی مفاصل، بیماری‌های قلب و عروق، جراحی مغز و اعصاب، آنکولوژی و درمان سرطان، چشم پزشکی و اعمال پیوند مرتبط با چشم، دندانپزشکی، جراحی‌های عمومی، ارولوژی و کلیه، زیبایی و کاشت مو و بخش پیوند کلیه که عامل تحرک و پویایی بخش خصوصی و جذب گردشگران سلامت خواهد بود اشاره کرد که عمده خدمات مورد تقاضای گردشگران نیز در همین بخش است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر