English

حسن نوری زاده:

افزایش صادرات تجاری خارجی کشور از مرز سرخس

سرپرست فرمانداری سرخس بیان کرد: حوزه فعالیت گمرک را محوطه گمرک سرخس، ایستگاه راه آهن به عنوان بزرگترین پایانه ریلی کشور و منطقه ویژه اقتصادی سرخس تشکیل می دهد.

افزایش صادرات تجاری خارجی کشور از مرز سرخس

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسن نوری زاده سرپرست فرمانداری سرخس در خبری عنوان کرد: پارسال ۳.۲ میلیون تن از مبادلات تجاری خارجی کشور شامل صادرات ، واردات و ترانزیت به ارزش ۵.۶ میلیارد دلار از مرزهای جاده ای و ریلی این شهرستان انجام شد.

نوری زاده در ادامه این خبر اضافه کرد: از تبادلات تجاری یاد شده ۷۳۲ تن مربوط به صادرات، ۱۰۳ تن واردات، ۱.۷ میلیون تن ترانزیت ورودی و ۶۹۵ تن ترانزیت خروجی بوده است.

وی تصریح کرد: گمرک سرخس در سال ۱۳۷۳ افتتاح شد و ابتدا فعالیت خود را در بخش مسافری و با حجم پایین شروع کرد اما امروز پس از ۲۸ سال این مجموعه مرزی در زمزه یکی از گمرکات مهم و فعال ایران مطرح است که در بخشهای تجاری، مسافری و قضایی فعالیت می کند و البته با آغاز شیوع کرونا دولت ترکمنستان فعالیت مسافری مرز را به ترددهای دیپلماتیک محدود کرده است.

سرپرست فرمانداری سرخس اظهار کرد: حوزه فعالیت گمرک را محوطه گمرک سرخس، ایستگاه راه آهن به عنوان بزرگترین پایانه ریلی کشور و منطقه ویژه اقتصادی سرخس تشکیل می دهد و وجود منطقه ویژه اقتصادی سرخس و استفاده بهینه از آن تاثیر بسزایی در شکوفایی منطقه سرخس خواهد داشت.

وی متذکر شد: فعالیت بخش قضایی گمرگ سرخس چشمگیر می باشد و این گمرک مجهز به سایت ایکس ری کامیونی و ایکس ری پالتی در سالن مسافری و سگ مواد یاب است.

 سرپرست فرمانداری سرخس افزود: استقرار و پیاده سازی دروازه های مربوط به مهر و مومهای هوشمند است و عملکرد پارسال این حوزه منجر به کشف مقادیر قابل توجهی مواد مخدر و کالای قاچاق و ممنوع الورود شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر