English

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی:

دانشگاه آزاد باید از دانشگاه آموزشی به دانشگاه پژوهشی تبدیل شود

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: باید با تبلیغات فضای ذهنی مردم را نسبت به دانشگاه آزاد تغییر داد تا مردم بدانند ورود به این مکان به معنای تربیت کارآفرین است و نقطه جهاد اقتصادی و دینی در جبهه کارآفرینی و اشتغال تعریف می‌شود.

دانشگاه آزاد باید از دانشگاه آموزشی به دانشگاه پژوهشی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی عنوان کرد: باید در جبهه کارآفرینی، تسهیل گر جهادی اشتغال نافع باشیم و در کشور برنامه بروندادی بزرگ‌تر از رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی نداشته‌ایم و حضور فعالانه می‌بایست اولویت همه واحدها جهت باشکوه برگزار کردن رویداد ملی گام دوم باشد.

دهقانی فیروزآبادی این سخنان را در جلسه ارائه گزارش عملکرد استان‌ها در خصوص مقدمات برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با حضور روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های خراسان رضوی و شمالی، زنجان، قزوین، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس و خوزستان، وحید ضرغامی قائم مام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه و دبیر کمیته اجرایی رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، عبدالله محمدی مدیرکل پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی و رئیس کمیته مذکور و همچنین دکتر بهزادی پور مدیرکل سراهای نوآوری، دکتر لاله ملک نیا مدیرکل دفتر ارتباط دانشگاه با صنعت و عسکری غلام‌زاده مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صبح امروز در سالن حافظ دانشگاه علوم و تحقیقات برگزار شد عنوان کرد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی همچنین افزود: رویداد ملی گام دوم در هفته اول خردادماه سال آینده برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود واحدها از استارت‌آپ‌ها و مراکز تحقیقاتی دعوت کنند تا در رویداد شرکت کنند. اگر بخواهیم دانشگاه را ریبرندینگ کنیم باید فضای را به نحوی فعال سازیم که گفتمان کارآفرینی ساری و جاری باشد.

وی در ادامه متذکر شد: دانشگاه آزاد باید از دانشگاه آموزشی به دانشگاه پژوهشی و فناورانه تبدیل شود و ما در حال حاضر به دنبال درآمدزایی از فناوری نیستیم، بلکه دنبال تغییر ماهیت دانشگاه آزاد به سمت دانشگاه حل مسئله هستیم

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: باید این مهم را در رویداد ملی گام دوم به مردم و حاکمیت نشان دهیم و همچنین هر استان بایستی چند صنعت مهم استان خود را برای حضور در رویداد دعوت کند تا علاوه بر نشان دادن ظرفیت‌ها، مسائل خود را نیز مطرح سازد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: امکانات، نیروی انسانی و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی بسیار عظیم است و نشان دادن توان دانشگاه آزاد اسلامی به خود دانشگاه از اهداف اصلی رویداد ملی گام دوم است.

وی تصریح کرد: همچنین برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های صنعت و نهادها در قالب قراردادهای تجاری و اقتصادی و تفاهم‌نامه‌ها از اهداف مهم دیگر این رویداد است و همچنین ساماندهی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی که می‌تواند شناسنامه مجموعه‌های دانشگاه باشد، هدف دیگر این رویداد تلقی می‌شود.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: باید با تبلیغات فضای ذهنی مردم را نسبت به دانشگاه آزاد تغییر داد تا مردم بدانند دانشگاه تغییر پارادایم داده و ورود به این مکان به معنای تربیت کارآفرین است و امروز نقطه جهاد اقتصادی و دینی در جبهه کارآفرینی و اشتغال تعریف می‌شود.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اذعان کرد: اشتغال نافع، مشکلات اجتماعی و فرهنگی اصلاح می‌کند و می‌بایست در این عرصه تسهیل گر جهادی اشتغال نافع باشیم و جریان رسانه‌ای در این موارد امری بسیار ضروری و با اهمیت است و اگر پیام دانشگاه آزاد اسلامی به گوش مردم نرسد عملاً هیچ کاری انجام نشده است.

وی یادآور شد: فضای شهرها و استان‌ها باید متناسب با فضای امروز دانشگاه در مسیر ایجاد اشتغال برای جوانان تعریف شود و تبیین اینکه دانشجو و جوان امروزی می‌تواند شغلش را در دانشگاه آزاد پیدا کند و دانشگاه بستر واقعی کسب‌وکار دانشجو را مهیا می‌کند، می‌تواند در راستای جذب دانشجو کمک شایان توجهی نماید.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در خاتمه خاطرنشان کرد: هیچ اولویتی بالاتر از برگزاری پرمحتوای رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی نیست و لزوم گپ و گفتگو بین دانشجویان رشته‌های مهندسی، علوم پزشکی و علوم انسانی ضروری است و دانشگاه در حوزه ترویج جای کار بسیار دارد و در همین راستا لزوم مشارکت دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی در برگزاری این رویداد ملی بسیار مهم و اساسی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه