English

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان:

دیوار بلند بین دانشگاه و صنعت باید برداشته شود/ در دانشگاه‌ها باید از شکل آموزش سنتی عبور کنیم

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: ما باید دیوار بلند بین دانشگاه و صنعت را برداریم بطوری که دانشجو بجای ۵ روز آموزش صرف، سه روز در محل دانشگاه و دوروز دیگر را در محیط عملی کار و صنعت باشد.

دیوار بلند بین دانشگاه و صنعت باید برداشته شود/ در دانشگاه‌ها باید از شکل آموزش سنتی عبور کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمد شریف زارعی در دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان بیان کرد: دیوار بلند بین دانشگاه و صنعت را باید برداشته شود بطوری که دانشجو بجای ۵ روز آموزش صرف، سه روز در محل دانشگاه و دوروز دیگر را در محیط عملی کار و صنعت با بیمه وحقوق بگذراند و حتی استاد هم در کنار او قرار گیرد.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگ ترین دانشگاه های آزاد در سطح جهان بشمار می رود، از بدو تأسیس تاکنون خدمات بسیاری به ویژه در حوزه آموزش و پژوهش در کشور ارائه کرده که در طول دوران فعالیت خود توانسته فارغ‌التحصیلان و پژوهشگران توانمندی در سطح دانشگاه های معتبر داخل و خارج ازکشور، تحویل جامعه بدهد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان به عنوان اولین دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان درسال ۶۱ تاسیس شده وقدمت چهل ساله دارد وجود ۵ هزار دانشجو و ۲ هزار دانش آموز در مدارس سما وابسته به این دانشگاه با ۲۵۰ استاد هیئت علمی و مدعو ظرفیت بسیار خوبی است که ایجاب می کند یک برنامه جامع زمان بندی شده در راستای توسعه و ارتقای کیفی این ظرفیت بزرگ آموزشی و پژوهشی شامل آموزش عالی و مدارس غیردولتی سما، تدوین شده و به مرحله اجرا درآید.

 وی اضافه کرد: در دنیای امروز سال های سال است که از شیوه آموزش سنتی در مدارس عبور شده و این شیوه جوابگوی نیازهای ما نیست و برای پیشرفت علمی باید به سمتی برویم که در مدارس از دانش‌آموز کشف خلاقیت شود.

زارعی اضافه کرد: مدرسه باید محلی برای رشد و شکوفایی استعدادها و مهارت آموزی و مهارت افزایی دانش‌آموزان در راستای کشف استعداد باشد، اگر از گذشته چنین روش و فرآیندی اجرا می شد، اکنون با این حجم عظیم از بیکاران و سرخوردگان ناشی از معضل بیکاری و نداشتن مهارت در جامعه مواجه نبودیم.

سرپرست فرمانداری گفت: دانشگاه آزاد در شهری قرار دارد که صنعت فرش ماشینی در آن زبانزد است اما از سویی نیز برای تامین مواد اولیه و دستگاه های ریسندگی و بافندگی و حتی مراحل بعد از آن به کشورهای خارجی وابسته ایم، ما می‌توانیم برای حل این موضوع در سرای نوآوری فرش ماشینی دستگاه‌های ریسندگی و بافندگی را مهندسی معکوس نماییم تا بتوانیم این وابستگی ها را کاهش داده و به نقطه‌ای برسیم که در صفر تا صد تولید فرش ماشینی از قبل از تولید تا بعد از آن، حرف اول را بزنیم.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم مدل دانشگاه علوم پزشکی را برای سایر مراکز آموزش عالی در شهرستان پیاده کنیم و دانشجو همزمان با تحصیل، به سمت وسوی صنعت سوق داده شود آن هم با بیمه و حقوق مکفی، این یک مدل موفق خواهد بود در صورتی که در حال حاضر به ویژه در دانشگاه های دولتی دانشجو وقتی فارغ التحصیل می شود، هیچ گونه استعداد، تخصص و ایده‌ای در رشته خود نداشته و با نوعی سردرگمی وارد جامعه ای می شود که هیچ شناختی از آن ندارد.

زارعی گفت: ما باید دیوار بلند بین دانشگاه و صنعت را برداریم بطوری که دانشجو بجای ۵ روز آموزش صرف، سه روز در محل دانشگاه و دوروز دیگر را در محیط عملی کار و صنعت با بیمه وحقوق بگذراند و حتی استاد هم در کنار او قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اگر این اتفاق رقم بخورد می توانیم ادعا کنیم که از شکل آموزش سنتی عبور کرده و وارد یک مسیر روشن و متفاوت شده ایم که قطعاً نجات بخش خواهد بود.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه پتانسیل و امکانات این موضوع در منطقه کاشان وجود دارد، گفت: با توجه به عزم جدی که در بین مدیران مراکز آموزش عالی شهرستان وجود دارد و تفاهم نامه ای که با اتاق بازرگانی منعقد شده، گام موثری در این راه برداشته شده است که امیدواریم این مهم تداوم یافته و در سایر مراکز آموزش عالی شهرستان نیز اجرا شود.

دانشگاه کاشان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه