English

محمدرضا اعتصامی‌راد:

مبتلایان به بیماری کرونا در تربت حیدریه ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است

رییس ادارۀ پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بیان کرد: سویه اُمیکرون تفاوت‌هایی با سویه‌های قبلی دارد که باید مدنظر قرار بگیرد و در سویه اُمیکرون روز بعد از ابتلاء فرد می‌تواند انتقال‌دهنده باشد.

مبتلایان به بیماری کرونا در تربت حیدریه ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدرضا اعتصامی‌راد رییس ادارۀ پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در خبری اعلام کرد: آمار مراجعان موارد سرپایی و مبتلایان به بیماری کرونا در مجموعۀ تحت پوشش این دانشگاه ۵۰ درصد در مقایسه با هفتۀ قبل افزایش یافته است.

اعتصامی‌راد در ادامه این خبر افزود: درباره سرعت زیاد انتقال سویه اُمیکرون هشدار می دهیم و در هفتۀ گذشته ۱۲ تا ۱۳ درصد از آمار مراجعان سرپایی مبتلای مثبت بودند، اما هم اکنون بین ۲۵ تا ۳۰ درصد تست کرونای مراجعان مثبت می‌شود که این آمار نشان‌دهندۀ احتمال آغاز موج ششم است.

رییس ادارۀ پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه همچنین تصریح کرد: سویه اُمیکرون تفاوت‌هایی با سویه‌های قبلی دارد که باید مدنظر قرار بگیرد و در سویه اُمیکرون روز بعد از ابتلاء فرد می‌تواند انتقال‌دهنده باشد و این باعث سرعت افزایش مبتلایان و موارد بستری خواهد شد.

اعتصامی‌راد در خاتمه تاکید کرد: باید حتی بعد از دریافت واکسن شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌طور کامل رعایت و حتی در فضای بسته از دو ماسک استفاده کرد تا از گسترش بیماری در کشور جلوگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه