English

علی اصغر امانیان:

احیای قناتها، راهی برای گذر از بحران خشکسالی است

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار بیان کرد: طی سال‌های گذشته افزون بر ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان سبزوار به آبیاری نوین مجهز شده که موجب مصرف بهینه آب و افزایش بهره وری شده است.

احیای قناتها، راهی برای گذر از بحران خشکسالی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اصغر امانیان مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در خبری اعلام کرد: ۱۳۲ میلیارد ریال برای طرحهای آب وخاک این شهرستان با هدف بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی طی سال جاری هزینه شده است.

امانیان در ادامه این خبر اضافه کرد: در حوزه سامانه های آبیاری ،۲۳ طرح انتقال آب به مساحت ۶۳ کیلومتر با اعتبار ۸۷ میلیارد ریال اجرا شده که از این میزان ۶۶ میلیارد ریال آن از محل منابع بلاعوض دولتی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار همچنین تصریح کرد: در مجموع طی سال‌های گذشته افزون بر ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان سبزوار به آبیاری نوین مجهز شده که موجب مصرف بهینه آب و افزایش بهره وری بخش کشاورزی شده است.

وی در ادامه متذکر شد: همچنین از محل اعتبارت آب و خاک ۲۴ رشته قنات با هزینه ۴۵ میلیارد ریال از طریق کمک بلاعوض دولت و خودیاری کشاورزان در این شهرستان احیا و مرمت شد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با اشاره به ارزش قناتهای منطقه تاکید کرد: احیای قناتها راهی برای گذر از بحران خشکسالی است که این موضوع در سبزوار به طور جدی پیگیری می شود.

امانیان در خاتمه خاطرنشان کرد: یک چهارم آب کشاورزی شهرستان سبزوار از قناتها تامین می‌شود و این شهرستان دارای هزار و ۱۲ رشته قنات به طول هزار و ۱۵۵ کیلومتر و آبدهی چهار هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه