English

رئیس پردیس کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه:

رونق و توسعه بخش کشاورزی می‌تواند رافع نیازهای اقتصادی کشور

دکتر بهشتی آل آقا گفت: حرکت به سمت کشاورزی مدرن نیازمند ایده‌های خلاقانه و نوآورانه است و رویداد کارآفرینی استارتاپ تریپ کشاورزی فرصت خوبی برای جذب و شناسایی این ایده‌ها است.

رونق و توسعه بخش کشاورزی می‌تواند رافع نیازهای اقتصادی کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس پردیس کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه در حاشیه برگزاری رویداد کارآفرینی استارتاپ تریپ کشاورزی، از کرمانشاه به عنوان یک استان با زیرساخت کشاورزی یاد کرد و با تأکید بر ضرورت حرکت به سمت کشاورزی مدرن افزود: نیاز جامعه امروز می‌طلبد که از کشاورزی سنتی فاصله گرفته و برای بازدهی بهتر در تولید محصولات کشاورزی، به سمت کشاورزی مدرن حرکت کنیم.

وی به منابع درآمدی حاصل از کشاورزی اشاره کرد و گفت: ایران با درآمد ۳۰ میلیارد دلاری از منابع نفتی می‌تواند بر بسیاری دغدغه‌های اقتصادی خود فائق بیاید که ترکیه تنها از محل صادرات محصولات کشاورزی سالانه ۲۰ میلیارد دلار درآمد دارد و این موضوع نشان می‌دهد که تا چه میزان رونق و توسعه بخش کشاورزی می‌تواند رافع نیازهای اقتصادی کشور باشد.

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی تاکید کرد: برای رسیدن به این میزان تولید و صادرات محصولات کشاورزی نیازمند ورود فناوری و نوآوری به این حوزه هستیم و امیدواریم با حمایت از ایده‌های خلاقانه در این بخش و تجاری‌سازی آنها بتوانیم به این مهم دست یابیم و شاهد جهش در تولید محصولات کشاورزی کشور و استان باشیم.

بهشتی‌آل‌آقا ادامه داد استان کرمانشاه از قطب‌های کشاورزی در کشور است اما اگر توجه به شیوه‌های مدرن و علمی از این بخش غافل شویم این امتیاز را از دست می‌دهیم و استان‌های همجوار گوی سبقت را از ما می‌ربایند.

وی با اشاره به برگزاری رویداد کارآفرینی استارتاپ تریپ کشاورزی با همکاری دانشگاه رازی، پارک علم و فناوری کرمانشاه، سازمان جهادکشاورزی استان، شرکت‌های دانش بنیان و حامیان بخش خصوصی، ابراز امیدواری کرد برگزاری چنین رویدادهایی در جهت جذب و شناسایی هرچه بیشتر ایده‌های خلاقانه در حوزه کشاورزی استمرار یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه