English

۹۰۰ میلیون دلار صادرات شیرینی و شکلات و نان/ افزایش ۲۰ درصدی قیمت شکلات

در حال حاضر نمایشگاه نان و غلات و شیرینی و شکلات در حال برگزاری است که نزدیک به 900 میلیون دلار صادرات دارد.

900 میلیون دلار صادرات شیرینی و شکلات و نان/ افزایش 20 درصدی قیمت شکلات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، امروز نمایشگاه دوازدهمین نمایشگاه غلات و شیرینی شکلات در نمایشگاه بین المللی برگزار شد. در مراسم افتتاح این نمایشگاه که با حضور بهمن حسین زاده معاون وزیر صنعت و یزدان سیف معاون وزیر کشاورزی برگزار شد به اهمیت صنعت آرد و نان و شیرینی شکلات پرداختند.

یزدان سیف با بیان اینکه  در حال حاضر ارزش حوزه نان در ایران 40 هزار میلیارد تومان و بازار شیرینی و شکلات نیز ارزشی بالغ به 3.5 میلیارد دلار دارد.

او با تاکید بر اینکه سالانه نزدیک به 900 میلیون دلار صادرات در این بخش داریم که 100 میلیون دلار آن در حوزه است، تصریح کرد: کارخانه جات نان کشور امروز براساس سفارشات گندم تولید می کنند.

سیف با بیان اینکه 8 میلیون تن خرید تضمینی گندم انجام شده است، اظهار کرد: 132 هزار میلیارد تومان ارزش این خرید است که تاکنون 125 هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه به اندازه نیاز کشور گندم داریم، گفت: امسال تنها تا پایان شهریور خرید می شود و با وجود اینکه در سال های گذشته تا آبان ماه خرید تضمینی انجام می شد امسال برای آمارگیری دقیق تر زمان خرید تضمینی کاهش یافته است.

افزایش اندک قیمت شیرینی و شکلات

دبیر انجمن شیرینی و شکلات در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره وضعیت همکاری شرکت های خارجی در هجدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات گفت: از زمان تحریم ها همکاری شرکت های خارجی کاهش یافته و در حال حاضر 11 شرکت از 10 کشور حضور پیدا کرده اند که بیشتر در زمینه مواد اولیه یا نمایشگاه حضور پیدا کرده اند، چراکه در ایران تعرفه محصولات شیرینی و شکلات بالاست از این رو کمتر شرکت های خارجی حضور پیدا کرده اند.

جمشید مغازه ای با بیان اینکه در 4 ماهه امسال 250 میلیون دلار صادرات شیرینی و شکلات در کشور داشته ایم، تصریح کرد: به طور کلی صادرات شیرینی و شکلات در شش ماهه دوم است که امسال پیش بینی می شود به سقف 800 میلیون دلار صادرات برسیم و اگر شرایط فراهم شود امکان صادرات شیرینی و شکلات تا 2 میلیارد دلار نیز وجود دارد.

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر امکان واردات مواد اولیه وجود ندارد، تصریح کرد: قرار است بخشی از واردات از طریق ارز صادراتی تامین شود.

مغازه ای با بیان اینکه 500 هزار تن شکر در سال نیاز داریم، تصریح کرد: در ماه 50 هزار تن شکر برای صنعت شیرینی و شکلات نیاز است که در یکسال گذشته دولت دوبار به اندازه 40 هزار تن در اسفند 97 و اردیبهشت 98 از محل ذخیره استراتژیک شکر به این بازار کمک کرده است. در حال حاضر که فصل برداشت چغندر است باید مشکل تامین شکر حل شود.

مغازه ای با بیان اینکه افزایش قیمت در صنعت شیرینی و شکلات موجب کاهش خرید می شود، گفت: در حال حاضر تنها 20 درصد به قیمت شیرینی و شکلات اضافه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه