English

فرهاد حجازی:

افتتاح دو ره باغ در منطقه شهرداری ثامن مشهد مقدس

شهردار منطقه ثامن مشهد مقدس بیان کرد: احداث ره باغ‌ها در جهت افزایش سرانه فضای سبز، خروج زائرین در شرایط اضطراری، ایجاد فضای استراحت، برگزاری مراسم‌ مختلف هیئت‌های مذهبی است.

افتتاح دو ره باغ در منطقه شهرداری ثامن مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، فرهاد حجازی شهردار منطقه ثامن مشهد مقدس در سخنانی اعلام کرد: افزایش سرانه فضای سبز، خروج زائرین در شرایط اضطراری (پدافند غیرعامل)، ایجاد فضایی برای استراحت، برگزاری مراسم‌ مختلف و تجمع هیئت‌های مذهبی در ایام و مناسبت‌های خاص سال، از جمله اهداف ساخت ره باغ‌ها هستند.

حجازی در ادامه این سخنان افزود: اولین ره باغ با نام «طوبی» درسال ۱۳۹۷ به مساحت ۶۳۰۰ مترمربع در موازات خیابان آیت الله شیرازی، شیرازی ۳ احداث شد و شارستان آیت ا... حسن زاده عاملی (ته پل محله) را به پارکینگ رضوان حرم مطهر و بست بالا خیابان (شیخ طوسی) متصل کرد و ۶ ره باغ دیگر نیز در دست اجرا قرار گرفت.

شهردار منطقه ثامن مشهد مقدس همچنین تصریح کرد: ره باغ بهشت در خیابان شوشتری ۹ با مساحت ۱۵ هزار مترمربع تاکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ره باغ سلام نیز در خیابان شوشتری ۷ با مساحت ۱۱ هزار مترمربع، در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: ره باغ حضرت زهرا (س) هم که میدان امر به معروف و نهی از منکر، در تقاطع بولوار امیرالمومنین (ع) و بولوار شهید شوشتری (شارستان قطاع ۳)، را به صحن امام حسن مجتبی (ع) حرم مطهر رضوی متصل خواهد کرد، درحال ساخت است و تاکنون بیش از ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل و کاشت فضای سبز آن هم به نیمه رسیده است که تا ۲۲ بهمن ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار منطقه ثامن مشهد مقدس در ادامه متذکر شد: ره باغ رضوان نیز با بیش از ۱۱ هزار مترمربع مساحت، تاکنون بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا انتهای سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: در احداث ره باغ‌ها حفظ مساجدی که در مسیر احداث قرار گرفته بودند در اولویت قرار گرفت،  بنابراین مسجد صاحبکار هم با شرایطی مشابه که در ضلع شرقی محدوده پروژه ره باغ رضوان (که در حدفاصل بولوار رضوان و شارستان ته پل محله تا حرم مطهر رضوی در حال اجرا است) قرار گرفته است، در محل قبلی خود تثبیت شده و عملیات مرمت آن بنا به درخواست واقف و متولی مسجد با هزینه خیرین آغاز شد.

شهردار منطقه ثامن مشهد مقدس اظهار کرد: مسجد امام حسن عسکری (ع) با ۸۵ مترمربع مساحت، نیز در مسیر ره باغ بهشت قرار دارد، اما پس از بررسی‌های کارشناسی و توافق با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به این نتیجه رسیدیم که می‌توان آن را در همان موقعیت فعلی تثبیت کرد و مسیر سبز ره‌باغ را گرد آن اجرا کرد، و در نتیجه این مسجد هم حفظ و با صرف اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان مرمت و احیا شد و اکنون در مراحل پایانی عملیات احیا قرار دارد.

حجازی در خاتمه خاطرنشان کرد: مسجد مروی‌ها یکی از مساجدی است که در محل تلاقی و اتصال دو بولوار جدید رضوان و شارستان ته پل محله در قطاع دو قرار گرفت و علی‌رغم اینکه بنای آن فاقد ارزش تاریخی است، اما بنا به وجود ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی، در مکان قبلی خود تثبیت شد و ما حتی در این قسمت با صرف هزینه‌هایی مسیر اجرای بولوار و ره باغ شارستان را تغییر دادیم تا این مسجد حفظ شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر