English

علیرضا دلبری:

شهرستان داورزن، قطب تولید کنجد در خراسان رضوی

مدیر جهاد کشاورزی داورزن بیان کرد: برای جلوگیری از خام‌فروشی این محصول، توسعه کارگاه‌های روغن‌گیری و صنایع فرآوری کنجد در داورزن از توجیه مناسب و لازم اقتصادی برخوردار است.

شهرستان داورزن، قطب تولید کنجد در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا دلبری مدیر جهاد کشاورزی داورزن در خبری اظهار کرد: شهرستان داورزن قطب تولید کنجد در خراسان رضوی می باشد و جلوگیری از خام‌فروشی به منظور ایجاد ارزش افزوده بیشتر از این محصول نیازمند توسعه صنایع تکمیلی برای فرآوری کنجد در همین شهرستان است.

دلبری در ادامه این خبر اضافه کرد: ۱۷۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی داورزن زیر کشت کنجد قرار دارد که وسیعترین سطح کشت این دانه روغنی ارزشمند در خراسان رضوی است.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن همچنین تصریح کرد: محصول کشت کنجد در رقم‌های بومی در مزارع داورزن به عنوان یک دانه روغنی پرخاصیت و ارزشمند برای روغن‌کشی و استفاده خام دانه کنجد مورد استفاده است.

وی در ادامه در مورد میزان برداشت دانه روغنی کنجد این گیاه طبی متذکر شد: سال زراعی جاری تاکنون بیشتر از ۱۸۰ تن محصول از کشتزار‌های زیر کشت کنجد در شهرستان داورزن برداشت شده است.

دلبری در خاتمه یادآور شد: بر این اساس توسعه کارگاه‌های روغن‌گیری و صنایع فرآوری کنجد در داورزن از توجیه مناسب و لازم اقتصادی برخوردار است لذا هم‌اینک حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان برای فعالیت در این حوزه مورد حمایت قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه