English

علیرضا دلبری:

کاهش ۵۸ درصدی سطح زیر کشت کنجد در داورزن

مدیر جهاد کشاورزی داورزن بیان کرد: روغن دانه کنجد منبع غنی از مواد مغذی گیاهی مانند اسید‌های چرب امگا ۶، آنتی اکسیدان‌های فنولیک فلاونوئید، ویتامین‌ها و فیبر‌های غذایی است.

کاهش ۵۸ درصدی سطح زیر کشت کنجد در داورزن

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا دلبری مدیر جهاد کشاورزی داورزن در خبری اظهار کرد: محصول کنجد حاصل شده از مزارع شهر کویری داورزن از نظر کمی و کیفی در جایگاه ممتازی در خراسان رضوی قرار دارد.

دلبری در ادامه این خبر اضافه کرد: سطح زیر کشت کنجد آماده برداشت در داورزن هر چند با کاهش ۵۸ درصدی نسبت به سال زراعی گذشته به دلیل کمبود شدید علوفه برای خوراک دام و با جایگزینی ذرت علوفه‌ای در مزارع تحت اختیار کشت کنجد، با توجه به سیاست‌های سازمانی و وزارتخانه‌ای، به ۱۷۰ هکتار رسید،

مدیر جهاد کشاورزی داورزن همچنین متذکر شد: امیدواریم با میانگین برداشت یک هزار و ۵۰۰ کیلو در هکتار، برداشت ۲۵۵ هزار کیلو از این دانه روغنی را باکیفیتی بسیار بالا از مزارع شهرستان داشته باشیم.

مهری محمدی خواه مسئول ترویج جهاد کشاورزی داورزن در ادامه این مطلب افزود: ۱۰ هکتار کنجد ناشکوفا در داورزن کشت شده است و برداشت مکانیزه این رقم که نسبت به رقم بومی از ریزش بسیار ناچیزی همراه است که هم کار برداشت را آسان کرده است و هم در وقت و هزینه صرفه جویی چشمگیری را داشته است.

مسئول ترویج جهاد کشاورزی داورزن  تاکید کرد: کنجد رقم ناشکوفا، کیفیت مطلوب‌تر و پوست سفید نسبت به رقم بومی دارد و خواص دارویی دانه روغنی کنجد از نوع رقم ناشکوفا علاوه بر کاربرد‌های آشپزی، دارای خواص مغذی، پیشگیرانه و درمانی هستند که باعث می‌شود در دارو‌های سنتی قابل استفاده باشد.

محمدی خواه در خاتمه یادآور شد و گفت: روغن دانه کنجد منبع غنی از مواد مغذی گیاهی مانند اسید‌های چرب امگا ۶، آنتی اکسیدان‌های فنولیک فلاونوئید، ویتامین‌ها و فیبر‌های غذایی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه