English

محمدرضا کلایی:

پایان خرداد ۱۴۰۰، آغاز بهره برداری از اکو پارک مشهد می باشد

شهردار مشهد اعلام کرد: اکوپارک نقطه اتصال کوه پارک با بوستان خورشید و با ۸۵ درصد پیشرفت، در فضایی به وسعت ۳۰ هکتار در جهت کمک به آشنایی بیشتر کودکان و فرزندان با محیط زیست، طبیعت و توسعه پایدار است.

پایان خرداد ۱۴۰۰، آغاز بهره برداری از اکو پارک مشهد می باشد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدرضا کلائی شهردار مشهد عنوان کرد: بهره برداری از پروژه اکو پارک مشهد با ۸۵ درصد پیشرفت، تا پایان خرداد امسال آغاز می‌شود.

محمدرضا کلائی در ادامه گفت: پروژه اکو پارک مشهد یکی از اهداف و کارکرد‌هایی که برای آن تعریف کرده ایم، کمک به آشنایی بیشتر کودکان و فرزندان با محیط زیست و طبیعت است و درکنار آن خانواده‌ها نیز بتوانند در کنار یکدیگر در فضایی شبه روستایی و عشایری به دور از هیاهو و گرفتاری‌های روزمره شهری وقت خود را سپری کنند.

شهردار مشهد همچنین افزود: این پروژه را، اکوپارک نامگذاری کرده ایم که در گذشته درباره بخشی از آن در پست دهکده طبیعت و خانواده توضیحاتی را عرض کرده بودم و حالا تصمیم بر این شد تا در کنار کوه پارک، رود پارک، بوم پارک و کشت پارک این پروژه را نیز در فضایی به وسعت ۳۰ هکتار داشته باشیم.

وی در مورد ارزش زیست محیطی این پروژه ادامه داد: هدف گذاری اصلی در این پروژه این است که بتوانیم چگونگی همزیستی با محیط زیست و طبیعت را یاد بگیریم؛ برای وسایل بازی مجموعه سعی کرده ایم از وسایل بازی طبیعی در فضای طبیعت استفاده کنیم و حتی روشنایی مسیر را نیز با المان‌های طبیعی انجام بدهیم.

کلائی بیان کرد: بویژه اینکه به مرور زمان انرژی مصرفی اکوپارک از منابع پایدار خورشید و باد تامین خواهد شد و می‌تواند مجموعه جذابی از ابزار‌های انرژی تجدیدپذیر و توسعه پایدار باشد.

شهردار مشهد با توجه به پیوست زیست محیطی طرح تاکید کرد: تحقیقات زیست محیطی مفصلی درباره این پروژه انجام شده. باورم این است که ایجاد فضا‌های تفرجی۔ زیست محیطی شهری برای حرکت در مسیر توسعه پایدار در شهر به شدت لازم است.

محمدرضا کلایی در خاتمه تصریح کرد: در واقع اکوپارک نقطه اتصال کوه پارک با بوستان خورشید است و امیدوارم فضای فوق العاده‌ای برای لذت بردن از طبیعت بکر و جذاب ارتفاعات جنوبی مشهد ایجاد شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر