English

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد:

حرم مقدس امام هشتم غرق نورباران و گل آرایی ولادت امام دوازدهم شد

معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: برگزاری مراسم شب و روز میلاد امام زمان (عج) در کلیه رواقهای حرم رضوی با حفظ پروتکلها و قوانین بهداشتی از ساعت 19/40 با عرض ارادت و صلوات خاصه آغاز خواهد شد.

حرم مقدس امام هشتم غرق نورباران و گل آرایی ولادت امام دوازدهم شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اعلام کرد: به میمنت ولادت حضرت مهدی(عج) در هفته آغازین سال 1400 برنامه‌های ویژه‌ای برای زائرین و مجاورین آستان مقدس رضوی تهیه دیده شده است.

در این شب برنامه‌هایی همچون قرائت زیارت امین الله، شعرخوانی، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی، اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم و مدیحه سرایی از ساعت ۱۹:۴۰ با محوریت رواق بزرگ امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

پویش سراسری «مرا دریاب» از دیگر برنامه‌های معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در شب نیمه شعبان است که از ساعت ۲۱ در رواق امام‌خمینی(ره) با قرائت دعای استغاثه به امام زمان(عج) توسط ذاکر اهل بیت(ع) حاج امیر عارف آغاز می‌شود و به طور همزمان در دیگر اعتاب مقدسه و مسجد مقدس جمکران  نیز اجرا خواهد شد.

گل آرائی حرم رضوی

مراسم احیاء شب نیمه شعبان نیز از نخستین دقایق بامداد ۹ فروردین ماه با قرائت آیات روح بخش کلام‌الله مجید اجرا خواهد شد، در ادامه  همچنین حاج صادق آهنگران و حاج محمد عطاپور دعای شریف کمیل را قرائت کرده و به مناجات خوانی خواهند پرداخت.

از ساعت ۵:۴۵ صبح نیز مراسم قرائت دعای ندبه با ترتیل‌خوانی سوره یاسین توسط قاریان برجسته‌ای همچون جواد پناهی و محمد خاکپور آغاز و در ادامه دعای روح بخش ندبه با نوای حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی‌فر قرائت می‌شود.

همچنین مراسم ویژه‌ای در سالروز ولادت با سعادت امام‌زمان(عج) تدارک دیده شده که این مراسم از ساعت ۱۰:۳۰ با قرائت قرآن آغاز خواهد شد و با مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی «سیدمهدی موسوی» و «جواد غفاریان»، شعرخوانی «حجت‌الاسلام سید روح‌الله موید»، «یاسر رحمانی» و.. اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم و سخنرانی حجت‌الاسلام سید آبادی ادامه خواهد یافت.

در ادامه این برنامه‌ها همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی‌قمی به ایراد سخن خواهد پرداخت و گروه همخوانی رضوی اجرای برنامه خواهد داشت؛ اجرای گروه همخوانی «عروه الوثقی» نیز از دیگر برنامه‌های عصر میلاد است که از ساعت ۱۷ آغاز خواهد شد.

از دیگر برنامه‌های این روز مبارک می‌توان به عرض ارادت گروه‌های سرود گلدسته‌های حرم مطهر رضوی به ساحت امام‌ زمان(عج) اشاره کرد. در این ویژه برنامه گروه‌های همخوانی و سرود گلدسته‌های حرم مطهر رضوی در ۸ و ۹ فروردین ماه از ساعات ۱۵ تا ۱۸ و ۱۰ تا ۱۲ در صحن‌ها و رواق‌های بارگاه نورانی ثامن‌الحجج(ع) به اجرای سرود خواهند پرداخت.

همچنین کلیه برنامه های اعلام شده با حفظ پروتکل های بهداشتی و رعایت قوانین در رواقهای حرم مطهر انجام خواهد پذیرفت و  شایان ذکر است که برنامه های خاص این شب و روز به صورت  همزمان در دیگر اماکن مقدسه و همچنین مسجد مقدس جمکران در قم  نیز انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر