English

شناسایی ۱۵ پاتوق سیاه در مشهد

پاتوق های سیاه» سارقان و مجرمان تحت تعقیب در مشهد شناسایی و تعداد زیادی از باندهای سرقت، زورگیری، کیف قاپی و... متلاشی شدند.

شناسایی ۱۵ پاتوق سیاه در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، فرمانده انتظامی خراسان رضوی با تشریح جزئیاتی از اجرای این عملیات گفت:تدابیری پلیسی، «پاتوق های سیاه» سارقان و مجرمان تحت تعقیب را هدف گرفتند و موفق شدند در یک عملیات هماهنگ ۲۴ ساعته تعداد زیادی از باندهای سرقت، زورگیری، کیف قاپی و ... را در مشهد متلاشی کنند.

سردار قادر کریمی افزود: شناسایی پاتوق های مجرمان حرفه ای که در آن مکان ها نقشه های سرقت کشیده می شد یا معاملات اموال سرقتی و مواد مخدر صورت می گرفت و همچنین افراد خلافکار حرفه ای در آن ها به تشکیل باندهای خطرناک همراه با عضوگیری از جوانان آسیب پذیر می پرداختند، پس از تجزیه و تحلیل های کارشناسی در دستور کار قرار گرفت.

مقام ارشد انتظامی استان خراسان رضوی با اشاره به این که در عملیات اطلاعاتی، هدف شناسایی سارقان، زورگیران و مجرمان حرفه ای تحت تعقیب و مکان های اختفای آنان بود، ادامه داد: پس از آن که حدود ۱۵ «پاتوق سیاه» در نقاط مختلف شهر مورد شناسایی قطعی قرار گرفت و عوامل اطلاعاتی در بین مجرمان خشن نفوذ کردند، طی ۲۴ ساعت عملیات هماهنگ در مناطق مختلف شهر که با هدایت مستقیم سرهنگ رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی) و سرپرستی سرهنگ میرجلیلی (رئیس اداره مبارزه با سرقت آگاهی) آغاز شد ۳۸ تن از خلافکاران حرفه ای در پاتوق های مذکور به دام افتادند و مقادیر زیادی اموال سرقتی کشف و ضبط شد.

حضور ۴زن در میان دستگیر شدگان

سردار قادر کریمی ا دامه داد:۲ تن از دستگیرشدگان که برادر هستند و سوابق متعدد کیفری نیز دارند درحالی به چنگ پلیس افتادند که سلاح جنگی در دست داشتند و گلوله آماده شلیک در لوله سلاح آنان وجود داشت

وی یادآور شد: این دو برادر از چند سال قبل کامیون های بزرگ را با بار آن سرقت می کردند و سپس کالاهای سرقتی را به قیمت های بسیار پایینی می فروختند.

سردار کریمی با اشاره به اعتراف متهمان به سرقت محموله های ۱۵ کامیون در مشهد، تاکید کرد: آن ها محموله های کامیون مانند نوشابه، آرد، خرما، تخم مرغ، روغن موتور، لوازم الکتریکی و ... را با ۱۰ درصد قیمت واقعی آن به مالخران واگذار می کردند که تحقیقات بیشتر در این باره همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این که متهمان دستگیر شده بین ۲۰ تا ۳۵ سال دارند و بیشتر آن ها به مواد مخدر صنعتی معتاد هستند، گفت: از «پاتوق های سیاه» تاکنون انواع اسپری، شوکر، سلاح سرد و ... کشف شده است.

رئیس پلیس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در میان دستگیرشدگان که ۴ زن نیز وجود دارد که شناسایی هویت آنها در دست بررسی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر