English

برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی مشهد در ۱۱۰ مسجد

مدیر امور اجتماعی و مناطق شهرداری مشهد از برگزاری جشنواره بزرگ «رنگ خدا» به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی شهر مشهد در طول ماه مبارک رمضان خبر داد.

برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی مشهد در 110 مسجد

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، جواد بیوکی با اعلام این خبر اظهار کرد: جشنواره «به رنگ خدا» با 28 عنوان فعالیت قرآنی در 110 مسجد سطح شهر به اجرا درآمده است تا فعالیت‌های قرآنی در محلات گسترش یابد.

وی افزود: از جمله فعالیت‌های این جشنواره می‌توان به برپایی ایستگاه سلامت شامل پزشک رایگان، غربالگری سلامت، مشاور تغذیه و ... و همچنین یک نذری ساده برای پهن کردن سفره‌ی افطاری در مساجد به همت خیران اشاره کرد.

مدیر امور اجتماعی و مناطق شهرداری مشهد مقدس تصریح کرد: مهد کودک مسجدی، قرائت خانه جهادی، تقدیر از نخبگان علمی، ورزشی، فرهنگی و ...، جشنواره ساخت دست بافته‌های نمدی، طرح زکات علمی و برگزاری کلاس‌های تقویتی ویژه‌ی دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت اداره آموزش سازمان فرهنگی تفریحی و برگزاری کلاس‌های آموزشی تخصصی با موضوع خانواده، هنری، فنی و ... از دیگر برنامه‌های این جشنواره می‌باشند.

بیوکی خاطرنشان کرد: در این طرح فعالیت‌هایی همچون جمع‌آوری کمک‌های نقدی و فطریه جهت آزادی زندانیان غیر عمد، معرفی کتاب‌های ارزشی در مسجد توسط امام جماعت و ارایه‌ با تخفیف همان کتاب پس از نماز، برگزاری جشن روزه اولی‌ها در مسجد و ماشین‌نویسی با موضوع قدس و مضامین ظلم ستیزی نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره آدمک‌های اسراییلی‌های برای راهپیمایی روز قدس در مساجد، بیان کرد: برگزاری مراسمات قرآنی با دعوت از قاریان، نخبگان و فعالین حوزه‌های قرآنی در مراسمات، فراخوان نظافت، غبارروبی و آراستگی مساجد با محوریت اصناف و گروه‌ها و فراخوان پذیرش سرپرستی ایتام توسط خیران محلی در این ماه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر امور اجتماعی و مناطق شهرداری مشهد مقدس گفت: در قالب این جشنواره، طرح‌هایی همچنون یک لقمه مهربانی، ایجاد بازارچه‌ محصولات مشاغل خانگی در مسجد، میهمان مسجد ما و فراخوان ختم روزانه قرآن به اجرا درآمده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر