English

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی:

دیوان بین‌المللی دادگستری برای بررسی اقدامات اسرائیل مشروعیت ندارد

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این رژیم مشروعیت مناقشه‌های جاری در دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پیامدهای حقوقی ناشی از سیاست‌ها و اقدامات صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسد.

دیوان بین‌المللی دادگستری برای بررسی اقدامات اسرائیل مشروعیت ندارد
به گزارش خبرگزاری موج

، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد تل‌آویو «مشروعیت» جلسه استماع دیوان بین‌المللی دادگستری درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسد و به مبارزه و مخالفت خود با سمت و سوی نادرستی که در این دیوان در پیش گرفته شده، ادامه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است جلسات استماع دیوان بین‌المللی دادگستری درباره عواقب قانونی اشغالگری این رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین، تلاشی از سوی فلسطین برای تحمیل راه‌حل سیاسی بدون مذاکرات است.

در ادامه این بیانیه آمده است رژیم صهیونیستی مشارکت ۵۲ کشور درباره اشغالگری این رژیم در اراضی فلسطین را «سیرک رسانه‌ای» می‌داند و از دیوان بین‌المللی دادگستری می‌خواهد از مشارکت این کشورها خودداری کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری امروز جلسات استماع خود را درباره عواقب قانونی اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین آغاز کرد. این جلسات با مشارکت ۵۲ کشور و اتحادیه عرب، اتحادیه آفریقا و سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود.

قرار است دیوان بعدا رأی مشورتی را درباره عواقب قانونی ناشی از نقض مکرر حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین که نتیجه اشغال طولانی مدت سرزمین آن‌ها و شهرک سازی در اراضی فلسطینی است، صادر کند.

سال ۲۰۲۲ مجمع عمومی سازمان ملل از این دیوان خواست رأی مشورتی یا غیر الزام آوری را درباره اشغالگری صادر کند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هم مدعی شد: تلاش فلسطینی‌ها برای تبدیل نظام بین‌المللی به ابزاری سیاسی برای حمله به ما به اعتماد جهانی نسبت به نظام حقوقی بین‌المللی لطمه می‌زند!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه