English

آمریکایی‌ها از اتهام نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی حمایت گسترده کردند

همزمان با اعلام حکم دیوان بین‌المللی کیفری(لاهه) علیه اسرائیل غاصب در پرونده اتهامات نسل‌کشی مطرح‌شده از سوی آفریقای جنوبی، شمار آمریکایی‌های حامی این اتهامات روند صعودی پیدا کرد.

آمریکایی‌ها از اتهام نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی حمایت گسترده کردند
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از آناتولی، دیوان بین‌المللی کیفری دیروز(جمعه) در پی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی با اتهام نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه ، در حکم موقت خود به تل‌آویو دستور داد تا تمام تدابیر لازم به منظور حصول اطمینان از عدم وقوع کشتار انسان‌ها یا آسیب رساندن شدید به آنها را اجرایی کند؛ به‌دنبال این حکم، شمار آمریکایی‌ها به ویژه جوانان حامی این حکم و اتهامات علیه رژیم صهیونیستی روند افزایشی گرفت.

یافته‌های نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که جوانان بین ۱۸ تا ۲۹ سال نسبت به سایر گروه‌های سنی، به مراتب بیشتر با این مساله که تل آویو در غزه مرتکب نسل‌کشی شده است، موافق هستند. براساس داده‌های نظرسنجی مشترک اکونومیست و یوگاو، ۴۹ درصد از این گروه سنی چنین نظری دارند.

آناتولی از بیش از ۱۰۰ نفر در پایتخت آمریکا که همگی در گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال بودند، این سوال را پرسید که آیا مایل هستند آشکارا و با هویت خودشان درباره غزه صحبت کنند یا خیر. اکثریت افراد با شنیدن نام غزه، از این کار امتناع کردند اما آن دسته افرادی که آشکارا و علنی درباره این مساله حرف زدند، همگی با این موضوع موافق بودند که اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه معادل نسل‌کشی است.

زکریا جان، دانشجوی ۲۰ ساله دانشگاه جر تاون در این مصاحبه گفت: معتقدم که این(اقدامات) ناعادلانه، آپارتایدگونه، کشتار جمعی مردم و نسل‌کشی است.

در بخشی از حکم دادگاه لاهه آمده است: دست کم بخشی از اقدامات و پاکسازی‌هایی که به گفته آفریقای جنوبی، اسراییل در غزه مرتکب آن شده است را می‌توان در زمره مفاد کنوانسیون نسل‌کشی قرار داد.

کنوانسیون نسل‌کشی مصوب ۱۹۸۴، نسل‌کشی را «ارتکاب اقدامات با هدف از بین بردن تمام یا بخشی از یک گروه ملیتی، قومی، نژادی یا مذهبی» تعریف کرده است.

پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر(۱۵ مهر)، اشغالگران در اقدامی تلافی‌جویانه و وحشیانه نوار غزه را هدف حملات بی‌وقفه قرار داده‌اند به طوری که در پی این حملات تاکنون بیش از ۲۶ هزار فلسطینی در این باریکه به شهادت رسیده‌اند.

آفریقای جنوبی ۲۹ دسامبر در دیوان بین‌المللی کیفری، شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی در نوار غزه طرح کرد. حکم موقت این دادگاه دیروز صادر شد و لاهه به‌رغم عدم اشاره به آتش‌بس، تقریبا تمام موارد را رسیدگی و درباره آن حکم صادر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه