English

آفریقای جنوبی برای اقدام علیه جنایات رژیم صهیونیستی از دادگاه لاهه درخواست فوری کرد

سخنگوی رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی اقدام فوری برای اطمینان از جلوگیری از نسل‌کشی بیشتر رژیم صهیونیستی در نوار غزه و اتخاذ تدابیر موقت دادگاه لاهه درباره اوضاع رفح را خواستار شد.

آفریقای جنوبی برای اقدام علیه جنایات رژیم صهیونیستی از دادگاه لاهه درخواست فوری کرد
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از المیادین، سخنگوی رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اقدام فوری برای اطمینان از جلوگیری از نسل‌کشی بیشتر در غزه از سوی رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

سخنگوی رئیس جمهور آفریقای جنوبی همچنین گفت: دیوان بین المللی دادگستری باید با توجه به جدی بودن وضعیت در رفح، از اختیارات خود برای اجرای دستوراتش و اتخاذ اقدامات موقت بدون برگزاری جلسه استماع استفاده کند.

دادگاه کیفری بین‌المللی درخواست دادرسی نخست ارایه‌شده از سوی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی جمعی از سوی این رژیم در نوار غزه را اوایل بهمن‌ماه بررسی کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به رأی صادرشده از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از این رژیم، اتهام نسل‌کشی را وحشتناک و شوکه‌کننده خواند و گفت که جنگ در غزه همچنان ادامه خواهد.

این تحولات در حالی است که دادستان کل دیوان بین‌المللی دادگستری درباره احتمال حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح عمیقاً ابراز نگرانی کرد و گفت که ناقضان قوانین بین‌المللی را پاسخگو خواهیم کرد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه