English

سازمان ملل متحد:

بیشتر از ۱۳ میلیون کودک سودانی نیاز فوری به کمک‌های بشردوستانه دارند

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری با اعلام اینکه بیش از سه میلیون نفر در سودان که نیمی از آنها کودکان هستند، فرار کرده اند و ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کودک در این کشور نیاز فوری به کمک های بشردوستانه دارند، ابراز داشت: هر روز رنج و سختی غیرنظامیان عمیق تر می‌شود.

بیشتر از ۱۳ میلیون کودک سودانی نیاز فوری به کمک‌های بشردوستانه دارند

به گزارش خبرگزاری موج، مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری روز شنبه به وقت محلی در بیانیه ای افزود: سه ماه است که مردم سودان در میان خشونت‌های مخرب کشورشان، به شکل غیرقابل توصیفی رنج متحمل شده‌اند. در حالی که درگیری وارد چهارمین ماه خود می شود، موضع گیری ها درحال سخت شدن است و این امر دسترسی به میلیون ها نفری را که به کمک های فوری بشردوستانه نیاز دارند، دشوارتر می کند.

این مقام سازمان ملل اضافه کرد: سودان در حال حاضر یکی از دشوارترین مکان‌های جهان برای فعالیت بشردوستانه است.ما به همراه سازمان های محلی تمام تلاش خود را برای ارائه تجهیزات نجات دهنده انجام می دهیم. اما ما نمی توانیم در میان درگیری ها کار کنیم. اگر غارت وقیحانه منابع امدادی ادامه یابد، نمی‌توانیم ذخایر غذا، آب و دارو را جایگزین کنیم. اگر از دسترسی امدادگران ما به افراد نیازمند جلوگیری شود، نمی توانیم کمک ارائه کنیم.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری ادامه داد: رنج سودان تنها زمانی پایان خواهد یافت که جنگ پایان یابد. در این میان، ما به تعهدات قابل پیش‌بینی از طرف‌های درگیر نیاز داریم تا به راحتی و در ایمنی بتوانیم به افراد نیازمند هرجا که لازم باشد کمک رسانی کنیم. هر دو طرف درگیر در سودان باید به بیانیه تعهداتی که در جده برای حمایت از غیرنظامیان و احترام به قوانین بشردوستانه بین‌المللی امضا کردند، پایبند باشند.

گریفیتس تصریح کرد: از زمان شروع درگیری، بیش از ۳ میلیون نفر در سودان که نیمی از آنها کودک هستند برای فرار از خشونت، به خارج یا مناطق دیگر سودان فرار کرده اند. نیمی از کودکان باقیمانده در سودان که تعداد آنها حدود ۱۳.۶ میلیون نفر است، نیاز فوری به کمک های بشردوستانه دارند.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری تاکید کرد: هر روز که جنگ ادامه می یابد، رنج و سختی غیرنظامیان سودانی عمیق تر می شود. کشف اخیر یک گور دسته جمعی در ال جنینا واقع در خارج از پایتخت دارفور غربی، نشان می دهد کشتارهای قومیتی در منطقه احیا شده است. جامعه بین المللی نمی تواند این خاطره تلخ تاریخ دارفور را نادیده بگیرد.

این مقام ارشد سازمان ملل گفت: همه ما باید تلاش خود را مضاعف کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که درگیری در سودان به یک جنگ داخلی بی رحمانه و پایان ناپذیر با عواقب شدید برای منطقه تبدیل نشود. مردم سودان نمی توانند صبر کنند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سرقدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

با وجود برقراری چند دور آتش بس در سودان با میانجیگیری آمریکا و عربستان و اعلام پایبندی دو طرف درگیر، درگیری‌ها در این کشور میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع همچنان ادامه دارد.

تاکنون تلفات جانی در سودان به بیش از یک هزار نفر رسیده و حدود ۱۲ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه