English

مروری بر مهمترین اخبار بین الملل دوشنبه ۸ بهمن ماه ۱۳۹۷

خبرگزاری موج، اهم اخبار بین الملل دوشنبه 8 بهمن ماه را گزارش می کند.

مروری بر مهمترین اخبار بین الملل دوشنبه 8 بهمن ماه 1397

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، سرخط مهمترین اخبار بین الملل دوشنبه 8 بهمن ماه 1397 را می توانید در ادامه بخوانید: 

دیدار نماینده سازمان ملل با رئیس اتحادیه عرب راجع به سوریه

گِر پدرسون نماینده ویژه سازمان ملل متحد در موضوع سوریه با رئیس اتحادیه عرب احمد ابولغیظ در قاهره دیدار کرد. دستور کار اصلی جلسه پدرسون-ابولغیظ، بررسی امکان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بوده است.

میزبانی رئیس جمهور مصر از عمرالبشیر          

عمرالبشیر رئیس جمهور سودان در بحبوحه اوج گیری اعتراضات مردمی علیه وی و سیاست هایش، به مصر سفر کرده است. این دومین سفر خارجی البشیر از زمان شروع اعتراضات مردمی در سودان در 19 دسامبر سال 2018 است.

انفجار در لاهه هلند          

منابع محلی از وقوع انفجار در لاهه هلند خبر داده اند. در اثر این انفجار، تخریب و فروپاشی یک ساختمان گزارش شده است. انتظار می رود این انفجار با تلفات جانی نیز همراه باشد. هنوز جزئیاتی از این حادثه منتشر نشده است.

پیش‌نویس اظهارنامه اتحادیه اروپا که مورد ملاحظه بلومبرگ قرار گرفته است، از اقدام اولیه این سه کشور به عنوان اقدامی که «تأثیری مثبت بر روابط تجاری و اقتصادی با ایران و به ویژه بر زندگی مردم ایران» ایجاد کرده استقبال می‌کند.

دولت عراق اعلام کرده است سفیر ترکیه را به دلیل اقدام نظامیان ترک در به قتل رساندن یک شهروند کرد معترض به حملات هوایی ترکیه علیه کردها، احضار خواهد کرد و مراتب شدید اعتراض بغداد را به آنکارا ابلاغ می کند. این واقعه در منطقه شیلادزه در شمال عراق اتفاق افتاده است.

دادگاه عالی بحرین، شیخ علی سلمان روحانی مبارز شیعه این کشور را به دلیل آنچه جاسوسی برای قطر عنوان شده به حبس ابد محکوم کرده است. گروه های حقوق بشری، این اتهام را مضحک خطاب کرده اند.

رامی حمدالله نخست وزیر فلسطین اعلام آمادگی کرده تا از سمت خود استعفا دهد. این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال تشکیل دولت جدید است. ناظران، این اقدام را حرکتی از جانب فتح برای منزوی ساختن حماس تفسیر کرده اند.

درخواست رئیس جمهور افغانستان از طالبان

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از طالبان خواسته است تا اراده افغانی خود را نشان دهد و وارد مذاکرات جدی با دولت افغانستان در مورد ایجاد صلح در این کشور شود. طالبان و آمریکا در روزهای اخیر درگیر مذاکرات فشرده در دوحه قطر راجع به ایجاد صلح در افغانستان بوده اند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه