English

میزبانی رئیس جمهور مصر از عمرالبشیر

عمرالبشیر رئیس جمهور سودان در بحبوحه اوج گیری اعتراضات مردمی علیه وی و سیاست هایش، به مصر سفر کرده است. این دومین سفر خارجی البشیر از زمان شروع اعتراضات مردمی در سودان در 19 دسامبر سال 2018 است.

میزبانی رئیس جمهور مصر از عمرالبشیر

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از عرب نیوز، رئیس جمهور سودان عمرالبشیر همزمان با اوج گیری اعتراضات مردمی علیه وی وسیاست هایش به مصر سفر کرده است. وی به محض ورود به قاهره با استقبال عبدالفتاح السیسی همتای مصری خود مواجه شد. بیانیه نهاد ریاست جمهوری مصر در مورد این رویداد اشاره ای به تظاهرات مردم سودان علیه عمرالبشیر نکرده و صرفا گفته است قاهره خواستار ثبات سودان است.

عمرالبشیر گفته است کشورش توسط سازمان های خطرناک تهدید می شود و از رسانه ها به دلیل آنچه بزرگنمایی اعتراضات سودان خوانده انتقاد کرده است. بشیر گفته است"در سودان مشکل هست نمی گوییم که نیست اما مشکلات ما در اندازه ای که رسانه ها از آن ها صحبت می کنند نیست". وی اعتراضات در کشورش را تلاشی برای الگوبرداری از بهار عربی عنوان کرده است. 

تظاهر کنندگان خشمگین سودانی بارها و بارها در اعتراضات خود شعار معروف بهار عربی "مردم سقوط نظام را می خواهند" سر داده اند. بشیر اعتراضات را به عوامل خارجی بویژه ایالات متحده امریکا نسبت داده است. آمریکا در اکتبر 2017، تحریم های خود علیه سودان را تعلیق کرد. اقدامی که به دو دهه فشار اقتصادی بر سودان خاتمه داد با این حال، سودان در بهبود اوضاع اقتصادی خود در دوران پساتحریم تاکنون موفق عمل نکرده است. سفر عمرالبشیر به مصر دومین سفر خارجی وی از زمان شروع اعتراضات در این کشور در 19 دسامبر 2018 بوده است. پیش از این وی به قطر سفر کرده بود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه