English

عراق از احضار سفیر ترکیه خبر داد

دولت عراق اعلام کرده است سفیر ترکیه را به دلیل اقدام نظامیان ترک در به قتل رساندن یک شهروند کرد معترض به حملات هوایی ترکیه علیه کردها، احضار خواهد کرد و مراتب شدید اعتراض بغداد را به آنکارا ابلاغ می کند. این واقعه در منطقه شیلادزه در شمال عراق اتفاق افتاده است.

عراق از احضار سفیر ترکیه خبر داد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت عراق اعلام کرده است سفیر ترکیه در این کشور را احضار خواهد کرد. این اقدام در اعتراض به کشته شدن یک معترض کرد به حملات هوایی ترکیه علیه کردها انجام می شود که با گلوله مستقیم سربازان ترک به قتل رسیده است. 

شنبه شب گذشته، معترضان کرد به سمت یک پایگاه نظامیان ترک در منطقه شیلادزه در شمال غرب عراق حرکت کردند تا اعتراض خود را نسبت به مرگ چهار غیر نظامی که در جریان حملات هوایی نیروهای ترکیه کشته شده بودند نشان دهند. شاهدان عینی خبر داده اند که نظامیان ترک به روی معترضان آتش گشوده اند و موجب کشته و زخمی شدن تنس چند از معترضان شده اند. 

وزارت خارجه عراق روز یکشنبه(7 بهمن ماه) این واقعه را محکوم و گفت یک نفر در جریان تیراندازی نیروهای ترک کشته و شماری هم زخمی شده اند. این نهاد افزوده است که محل وقوع حادثه منطقه شیلادزه بوده است. وزارت خارجه عراق گفته است سفیر ترکیه را احضار خواهد کرد و مراتب اعتراض شدید خود را به وی ابلاغ می کند. اینچنین وقایعی هرگز نباید دوباره تکرار شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی