English

وزیر خارجه ترکیه:

ترکیه به دنبال تحقیقات بین المللی در مورد قتل خاشقجی است

چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه از آمادگی این کشور برای انجام تحقیقات بین المللی در مورد قتل جمال خاشقجی خبر داده است.

ترکیه به دنبال تحقیقات بین المللی در مورد قتل خاشقجی است

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، ترکیه دنبال آن است تا تحقیقات بین المللی در موضوع قتل جمال خاشقجی به راه اندازد. وزیر خارجه ترکیه در این رابطه گفته است: در روزهای آینده قدم های بیشتری در راستای این موضوع از سوی آنکارا برداشته خواهد شد. جمال خاشقجی که از جمله منتقدان محمد بن سلمان ولیعهد عربستان بود و از زمان اقامت در ایالات متحده آمریکا برای واشنگتن پست قلم می زد در روز 2 اکتبر سال 2018، در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول جان خود را از دست داد.

ریاض پس از اظهار نظرهای متناقض در مورد سرنوشت خاشقجی در نهایت گفت: خاشقجی به قتل رسیده است و وقتی درخواست عاملان عربستان برای بازگشت به این کشور را نمی پذیرد، بدنش توسط آن ها مثله شده است. ترکیه پیش از این گفته بود که با سایر کشورها در مورد قتل خاشقجی در حال همکاری است و عربستان سعودی را به همکاری نکردن با ترکیه برای روشن شدن ابعاد مختلف قتل خاشقجی متهم کرد. 

خبرگزاری آناتولی در روز سه شنبه(2 بهمن) از قول چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد ترکیه آماده تحقیقات بین المللی در مورد قتل خاشقجی است. وی افزود، برخی کشورهای غربی به دنبال تلطیف و بی تفاوت ساختن افکار عمومی نسبت به این واقعه هستند.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه