English

اظهارنظر جدید لیندسی گراهام در مورد عقب نشینی آمریکا از سوریه

سناتور لیندسی گراهام ابراز امیدواری کرده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، فرآیند خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را با کندی پیش برد و شکست قطعی گروه داعش را مبنای عمل قرار دهد.

اظهارنظر جدید لیندسی گراهام در مورد عقب نشینی آمریکا از سوریه

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، سناتور آمریکایی لیندسی گراهام روز شنبه(29 دی ماه) اعلام کرده: امیدوار است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، فرآیند خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را با آرامش و به کندی انجام دهد و تا هنگام شکست قطعی گروه داعش در سوریه دست نگه دارد.

لیندسی گراهام که در آنکارا سخن می گفت اعلام کرد که به اعتقاد وی، جوزف دانفورد رئیس ستاد ارتش آمریکا در حال کار بر روی طرحی به طور مشترک با ترکیه است تا نیروهای یگان های مدافع خلق سوریه را از مرزهای ترکیه دور کنند. ترکیه بر این باور است که یگان های مدافع خلق سوریه در واقع ادامه ی حزب کارگران کردستان یا پ ک ک هستند و تهدیدی مستقیم علیه امنیت ملی ترکیه قلمداد می شوند.

تصمیم ناگهانی رئیس جمهور آمریکا برای بیرون کشیدن نیروهای آمریکایی از سوریه انتقادهای گسترده ای را از این کشور مخصوصا در میان متحدان آن به همراه داشته است. بسیاری بر این باورند که آمریکا با این کار خود متحدانش را که در نبرد علیه داعش با وی همکاری می کردند تنها گذاشته است. از جمله این متحدان یگان های مدافع خلق سوریه هستند که همکاری های گسترده ای را با آمریکا برای مقابله با داعش انجام داده اند. در شرایط فعلی، یگان های مدافع خلق سوریه از آن بیم دارند که با خروج آمریکا از سوریه، ترکیه بخواهد اقدامات خصمانه ای علیه آن ها انجام دهد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه