English

ترامپ اقتصاد ترکیه را به ویرانی تهدید کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در پیامی تهدید کرده است که اگر ترکیه به کردهای سوری حمله کند، واشنگتن اقتصاد ترکیه را ویران خواهد کرد.

ترامپ اقتصاد ترکیه را به ویرانی تهدید کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از عرب نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری تهدید کرده است که اگر ترکیه به کردهای سوریه حمله کند، ایالات متحده ضربات سنگینی را به اقتصاد این کشور وارد خواهد آورد.

روز دوشنبه(24 دی ماه)، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرده که آنکارا انتظار داشت ایالات متحده به پیوند استراتژیک میان دو کشور احترام بگذارد. ابراهیم کالین افزوده این اشتباه بزرگی است اگر رئیس جمهور آمریکا، کردهای سوری در قالب دو گروه حزب اتحاد دموکراتیک کردستان(PYD) و یگان های مدافع خلق(YPG) را مصادف با پ ک ک تصور کند. کردهای سوری حتی در لیست تروریستی ایالات متحده آمریکا متحده نیز حضور دارند.

تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه، کردهای سوریه را در مقابله حمله احتمالی از جانب ترکیه آسیب پذیر کرده است. آنکارا کردهای سوری را متحد شورشیان داخلی ترکیه قلمداد می کند. ترامپ در پیام توئیتری خود به کردهای سوری نیز هشدار داده است تا ترکیه را تحریک نکنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه