English

نخست وزیر فلسطین پیشنهادِ استعفا داد

رامی حمدالله نخست وزیر فلسطین اعلام آمادگی کرده تا از سمت خود استعفا دهد. این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال تشکیل دولت جدید است. ناظران، این اقدام را حرکتی از جانب فتح برای منزوی ساختن حماس تفسیر کرده اند.

نخست وزیر فلسطین پیشنهادِ استعفا داد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر فلسطین رامی حمدالله روز دوشنبه(8 بهمن ماه) اعلام آمادگی کرده است تا استعفا دهد. این اقدام در شرایطی انجام می شود که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین محمود عباس در تلاش است تا دولت جدیدی را تشکیل دهد.

تلاش های اینچنینی از جانب تشکیلات خودگردان به مثابه حرکاتی جهت منزوی سازی هر چه بیشتر رقیب این گروه یعنی جنبش حماس تفسیر می شود. سخنگوی نخست وزیر فلسطین یوسف علی محمود گفته است: "حمد الله دولت خود را در اختیار محمود عباس قرار داده است". 

این اقدام پس از آن انجام می شود که کمیته مرکزی جنبش فتح در اواخر روز یکشنبه(7 بهمن ماه) توصیه کرده بود تا دولت جدیدی با مشارکت اعضای سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) تشکیل شود. دولت حمدالله که بر کرانه باختری حکومت می کند از پیشنهاد ایجاد دولت جدید، استقبال کرده است. 

جنبش حماس که رقیب فتح است، بخشی از سازمان آزادی بخش فلسطین نیست. این اقدام فتح نمودی از تشدید تعارضات میان فتح و حماس است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه