English

درخواست رئیس جمهور افغانستان از طالبان

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از طالبان خواسته است تا اراده افغانی خود را نشان دهد و وارد مذاکرات جدی با دولت افغانستان در مورد ایجاد صلح در این کشور شود. طالبان و آمریکا در روزهای اخیر درگیر مذاکرات فشرده در دوحه قطر راجع به ایجاد صلح در افغانستان بوده اند.

درخواست رئیس جمهور افغانستان از طالبان

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، روز دوشنبه(8 بهمن ماه) اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از طالبان درخواست کرد تا وارد مذاکرات جدی با دولت مرکزی افغانستان شود. این اظهار نظر در شرایطی انجام می شود که طالبان و آمریکا درگیر مذاکرات فشرده در دوحه قطر هستند.

اشرف غنی در جریان یک نطق تلویزیونی اعلام کرد: من از طالبان می خواهم تا اراده افغانی خود را نشان دهد و به خواست مردم افغانستان برای صلح احترام بگذارد. من از آن ها می خواهم تا با دولت مرکزی افغانستان وارد مذاکرات جدی صلح شوند. دفتر ریاست جمهوری افغانستان با صدور بیانیه ای گفته است: فرستاده ویژه آمریکا در موضوع افغانستان، جزئیات آخرین دور مذاکرات آمریکا با طالبان در قطر را به اطلاع مقام های دولت افغانستان رسانده است. 

این بیانیه ذکر می کند که زلمای خلیل زاد نماینده آمریکا در مذاکره با طالبان از این گروه درخواست کرده تا به توافق آتش بس در این کشور رضایت دهد با این حال پیشرفتی در این زمینه حادث نشده است. خلیل زاد آنچه را که در بیانیه دفتر ریاست جمهوری افغانستان آمده  تایید نکرده است. سفارت آمریکا در افغانستان هم تاکنون واکنشی از خود نشان نداده است. 

طالبان در روزهای اخیر بر شدت حملات خود علیه نیروهای دولت مرکزی افغانستان افزوده است. این گروه بارها اعلام کرده است که دولت افغانستان را به عنوان طرف مذاکراتی خود برای ایجاد صلح در این کشور به رسمیت نمی شناسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه