English

روز چهارم گفتگوهای آمریکا و طالبان در قطر

مقام های طالبان روز پنجشنبه(4 بهمن ماه) اعلام کرده اند که گفتگوهایشان با آمریکا در قطر، وارد روز چهارم شده است. این گفتگوها با هدف خاتمه دادن به بحران امنیتی 17 ساله افغانستان انجام می شوند.

روز چهارم گفتگوهای آمریکا و طالبان در قطر

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته مقام های طالبان، روز پنجشنبه(4 بهمن ماه) گفتگوهای آمریکا و طالبان در قطر وارد روز چهارم شده است. این گفتگوها با هدف خاتمه دادن به بحران امنیتی و منازعات داخلی افغانستان انجام می شود که 17 سال به طول کشیده است. 

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تایید کرده است که گفتگوها در جریان هستند. وی افزوده است:" بعد از اینکه به توافق برسیم، جزئی تر به گفتگو و مذاکره خواهیم پرداخت". ایالات متحده آمریکا تلاش های خود برای یک قرار داد صلح در افغانستان را افزایش داده است. امری که می تواند راه را برای حضور طالبان در دولت آینده افغانستان هموار سازد.

یکی از رهبران طالبان که در پاکستان مستقر است گفته:"هر دو طرف در حال مذاکره راجع به ابعاد مختلف عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان هستند". وزارت خارجه پاکستان نیز تایید کرده است که گفتگوها میان طالبان و آمریکا در جریان هستند. با این حال، تا این لحظه هیچگونه اظهار نظری از سوی ناتو و سفارت آمریکا در کابل در این مورد انجام نشده است. 

پیش از این در روز سه شنبه(2 بهمن ماه) ایالات متحده آمریکا اعلام کرده بود که گفتگوها با شورشیان را در قطر از سرگرفته است. در این گفتگوها، زلمای خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا با نمایندگان طالبان گفتگو می کند.   

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه