English

وزیر داخله افغانستان استعفا کرد

امرالله صالح وزیر داخله افغانستان از سمت خود استعفا کرد. وی خود را برای حضور در تیم اشرف غنی جهت رقابت در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان آماده می کند.

وزیر داخله افغانستان استعفا کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، روز شنبه(29 دی ماه) امرالله صالح وزیر داخله افغانستان از سمت خود استعفا کرد تا در جریان انتخابات پیش رو ریاست جمهوری در افغانستان، به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری افغانستان در کنار اشرف غنی رئیس جمهور فعلی قرار گیرد و با رقبا رقابت کند. 

این مقام اسبق امنیتی در گفتگو تلفنی با رویترز اعلام کرده از سمت خود استعفا کرده است. دو منبع سیاسی نیز گفته اند که وی در تیم انتخاباتی اشرف غنی قرار خواهد گرفت. یک مقام کاخ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد: "وی قصد دارد تا برای کسب پست معاونت ریاست جمهوری وارد رقابت شود". 

طبق قانون انتخاباتی افغانستان، تمامی مقام های افغانستان به غیر از رئیس جمهور و معاون وی باید برای شروع رقابت های انتخاباتی از سمت خود استعفا کنند. 

اشرف غنی در ماه دسامبر، امرالله صالح را منصوب کرد. وی یک مقام امنیتی است که به مخالفت با طالبان شهره است. امرالله صالح در میان اقلیت های افغان مثل تاجیک ها چهره ای محبوب است امری که موجب شده بسیاری انتصاب وی را در راستای اقدام تبلیغاتی اشرف غنی برای جلب حمایت مخالفان جهت حمایت از وی در انتخابات پیش رو ریاست جمهوری تفسیر کنند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه