English

اشرف غنی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شد

اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان، امروز(30 دی ماه) برای انتخابات آتی ریاست جمهوری افغانستان که قرار است در ماه جولای سال جاری میلادی برگزار شود ثبت نام کرد.

اشرف غنی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، روز یکشنبه(30 دی ماه) اشرف غنی رئیس جمهور فعلی افغانستان، کاندیداتوری خود را برای کسب مجدد پست ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد. این موضوع در شرایطی اتفاق می افتد که برخی متحدان اشرف غنی علیه وی تشکیل اتحاد داده اند و گروه طالبان نیز از گفتگوی مستقیم با دولت تحت ریاست وی برای برقراری صلح در افغانستان خودداری ورزیده است.

اشرف غنی 69 ساله به دنبال پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان است. دولت اشرف غنی درگیر نبرد با شبه نظامیان است و جایگاهی در گفتگوهای صلح با طالبان ندارد. وی امروز برای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که قرار است در ماه جولای سال جاری میلادی برگزار شود ثبت نام کرد. تحلیلگران مستقل گفته اند چشم انداز سیاسی افغانستان با توجه به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و تغییر جهت های سیاسی سیاسیون افغان، چندان روشن به نظر نمی رسد. 

یک روز قبل، گلبدین حکمتیار که از جنگ سالاران شناخته شده افغانستان است اعلام کرد برای انتخابات ریاست جمهوری، دوشادوش عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان وارد کارزار انتخاباتی خواهد شد.       

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه