English

اشرف غنی:

بین آمریکا و افغانستان توافق کاملی برای پیشبرد فرایند صلح وجود دارد

رئیس جمهوری افغانستان در ارتباط با موضوع حساس نقش آمریکا در مذاکرات با طالبان گفت: بین دولت‌های آمریکا و افغانستان توافق کاملی برای پیشبرد فرایند صلح وجود دارد.

بین آمریکا و افغانستان توافق کاملی برای پیشبرد فرایند صلح وجود دارد

به گزارش خبرگزاری موج، اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان عنوان کرد: با وجود ادامه موج حملات مرگبار طالبان در افغانستان و این نشانه‌ها که این گروه ستیزه جو در حال گسترش دادن مناطق تحت کنترل خود است، این موضوع را که طالبان در حال برنده شدن در جنگ است رد کرد.

اشرف غنی که در یک ویدیوکنفرانس در مدرسه مطالعات پیشرفته بین المللی وابسته به دانشگاه جان هاپکینز در واشنگتن شرکت کرده بود افزود دولت افغانستان در خطر سقوط قرار ندارد و هدف دولت جستجو برای یک صلح به دست آمده از راه مذاکره است.

غنی تاکید کرد که دولت افغانستان این کار را از موضع ضعف انجام نخواهد داد.

غنی در ارتباط با موضوع حساس نقش آمریکا در مذاکرات با طالبان گفت: بین دولت‌های آمریکا و افغانستان  توافق کاملی  برای پیشبرد فرایند صلح وجود دارد. او افزود مشارکت آمریکا برای آن است که تضمین شود در نهایت این مذاکرات به مذاکرات مستقیم بین دولت افغانستان و طالبان منجر شود.

رئیس جمهوری افغانستان گفت، عمران خان نخست وزیر جدید پاکستان باید " حسی از فوریت " را در تلاش‌ها برای پایان دادن به مناقشه افغانستان از خود نشان دهد. او افزود افغانستان خواستار تعامل با پاکستان است، اما هنوز تغییر اساسی و قابل توجه در سیاست‌های اسلام آباد مشاهده نکرده است.

افغانستان از مدت‌ها قبل از پناه گرفتن رهبران و جنگجویان طالبان در داخل خاک پاکستان شکایت کرده است، اما اسلام آباد این امر را تکذیب می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه