English

ایجاد داعش به زیان عربستان، ترکیه و آمریکا شد؛

مجهز به موشک هایی با برد ۱۸۰ کیلومتر هستیم

نماینده جبنش جهاد اسلامی در تهران طی یک گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری موج، به بررسی مهمترین تحولات منطقه و بویژه دو موضوع مهم از جمله مساله فلسطین و انتفاضه سوم و جنایات گروه تروریستی داعش که توسط غرب و برخی دولت های وابسته منطقه از جمله عربستان و ترکیه ایجاد شده است، پرداخت.

مجهز به موشک هایی با برد ۱۸۰ کیلومتر هستیم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری موج، ناصر ابوشریف در پاسخ به این سوال که گروه تروریستی داعش توسط چه کشورهایی ایجاد شده و از سوی چه کشورهایی حمایت می شود، گفت: در ابتدا باید بگویم که داعش یک گروه تروریستی افراطی است که از ابتدای تاریخ اسلام نیز همانند این افراطی گری ها وجود داشت.

ما شاهد این هستیم که در زمان حضرت علی (ع) خوارج، افراطی بودند ولی این خط مشی خطرناک داعشی ها را نداشتند.

وی افزود: بدون تردید یک چنین حرکتی بدون حمایت و به ویژه حمایت مالی ایجاد نمی شود و به طور قطع و یقین آن هم به طور گسترده مورد پشتیبانی مالی قرار دارد.

البته طرف های زیادی از این گروه تروریستی حمایت می کنند. طرف های نادان و دولت های ثروتمند نادان منطقه به بهانه اینکه داعش علیه غرب، رژیم صهیونیستی و شیعه می جنگد، این گروه تروریستی را تحت حمایت خود دارند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت: متاسفانه این اوج نادانی آنهاست،  از طرف دیگر یک عده در زمینه سیاسی داعش را حمایت می کنند تا اهداف سیاسی خود را از این طریق محقق کنند که از آن جمله می توان به کشورهای غربی و اروپایی ، ترکیه وعربستان یاد کرد.

سران  عربستان از داعش حمایت می کنند تا بتوانند منویات و اهداف خود را محقق کنند اما همه این کشورها و دولت ها پس از مدتی متوجه شدند که داعش برای خود آنها نیز خطر جدی است و می بینیم که ترکیه این روزها با عملیات بیشمار تروریستی درداخل خاک خود مواجه است.  

*اوضاع کنونی ترکیه نتیجه حمایت آنکارا از داعش است

ابوشریف ادامه داد: ترکیه الان گرفتار داعشی شده که خود از آن حمایت کرده است و پیامدهای خطرناکه این حمایت را مشاهده می کند، در واقع اوضاع کنونی ترکیه نتیجه حمایت این کشور از تروریست های داعش است.

همانطور که می دانیم عملیات تروریستی داعش در ترکیه بر اقتصاد این کشور لطمه شدیدی وارد کرده وجایگاه آنکارا را در منطقه نیز تحت تاثیرات منفی قرار داده است.

طرح تشکیل داعش با هدف اجرای سایس - پیکو(۲) بود که در یکصد سال پیش به شکل دیگری اجرا شده است؛ هدف این طرح این است که دولت ها و کشورهای منطقه کوچکتر شوند و کشورهای کوچک ایجاد شود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تشریح بیشتر سناریوی ایجاد داعش افزود: هدف غرب و کشورهای وابسته در تشکل داعش در واقع ایجاد هرج و مرج سازنده در منطقه است یعنی همان راهبردی را که خانم رایس سال قبل مطرح کردند.

غربی ها می خواهند با اجرای سایس - پیکو دیگری دولت های کوچک را به زور سلاح و جنایت ایجاد کنند که به عنوان مثال می توان به تشکیل دولت کردی اشاره کرد.

کردها یک قومیت خاصی را دارند و می خواهند دولتی مربوط به خود را تشکیل دهند و آمریکایی ها از این شرایط استفاده کرده و از خود کردها برای مقابله با داعش استفاده می کند تا آنها بتوانند یک دولت کردی را در سوریه تشکیل دهند.

*ایجاد داعش به مصلحت رژیم صهیونیستی بود و هست

ناصر ابوشریف اضافه کرد: هدف اصلی همانطور که در بالا هم گفتم محقق شدن اهداف غرب است و ایجاد داعش برای هیچ کشوری از جمله عربستان، ترکیه و حتی خود آمریکا مصلحت نبود بلکه تنها در راستای مصلح رژیم صهیونیست است.

این کشورها از داعش حمایت گسترده کردند اما عواقب خطرناک این عملکرد خود را هم دیدند؛ به این نکته توجه کنیم اگر عزم یا توافقی بود حتما داعش نابود می شد اگر اختلاف نظر میان کشورها و دولت های منطقه نبود داعش از بین می رفت.

در واقع داعش مثل یک ویروس است اگر بدن فرد بیمار باشد می ماند و رشد می کند ولی اگر بدن فردی سالم باشد این ویروس توان رشد پیدا نمی کند و از بین می رود؛ تا زمانیکه افراد نادان در برخی کشورهای منطقه حاکم هستند داعش باقی می ماند.

این مقام فلسطینی ادامه داد: افراد نادان در منطقه زیاد هستند و متاسفانه تازمانیکه این افراد نادان در برخی کشورها حاکم باشند داعش باقی خواهد ماند، من معتقدم که اگر کشورهای منطقه مثل عربستان، ترکیه، مصر، ایران و کشورهای دیگر منطقه بتوانند به توافق برسند و نوک پیکان و رویکرد اصلی را بتوانند به جهت دیگری هدایت کنند یعنی به سوی دشمن اصلی یعنی رژیم صهیونیستی و غرب می توان یقین داشت که دیگر داعشی وجود نخواهد داشت و این گروه تروریستی به صورت کلی نابود خواهد شد.

از وی درباره تاریخچه تشکیل جنبش جهاد اسلامی پرسیده شد که اینگونه پاسخ داد: جنبش جهاد اسلامی در واقع به این دلیل تشکیل شد که در آن زمان جنبش فتح حضور داشت و فعالیت می کرد اما با رویکرد ملی یعنی یک جنبش ملی بدون رویکرد اسلامی بود اما در داخل این جنبش افراد زیادی بودند که مذهبی بودند، نماز می خواندند و روزه می گرفتند اما رویکرد خود فتح اسلامی نبود؛ در مقابل جنبش اخوان المسلمین بود که به اسلام توجه داشت یعنی دارای رویکرد اسلامی بود ولی رویکرد ملی فلسطینی نداشت، به همین دلیل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ایجاد شد تا در واقع حالتی باشد از ادغام رویکرد اسلامی و فلسطینی، فتح جنبشی بود با فلسطین و بدون اسلام و اخوان المسلمین جنبشی بود با اسلام بدون فلسطین.

در چنین شرایطی شهید فتحی شقاقی نیز خود عضو اخوان المسلمین بود و این اعتقاد را داشت که چرا رویکرد اخوان المسلمین رویکرد فقط اسلامی دارد و به مساله فلسطین همانند دیگر گروه های چپگرا توجه ندارد به همین دلیل تصمیم گرفت یک گروه جدیدی را ایجاد کند تابین این دو یعنی ملی گرایی و اسلامیت را با یکدگر ادغام و جمع کند.شهید فتحی شقاقی معتقد بد که باید انقلاب اسلامی ایران را الگو قرار داد.

ابوشریف اضافه کرد: همزمان با این روند انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید و از آنجا که شهید فتحی شقاقی دیدگاه خاصی را نسبت به انقلاب اسلامی ایران داشت و معتقد بود که باید این انقلاب اسلامی را الگو قرار داد تاکید می کرد که همه باید از انقلاب ایران پیروی کنند برای ایجاد تغییرات در منطقه و اعتقاد داشت که این انقلاب می تواند به مساله فلسطین کمک کند زیرا دارای مشروعیت اسلامی است و درعین حال دارای رویکرد فلسطیین و رویکرد جامعی در منطقه و عرصه بین الملل و جهان است.

وی گفت: جنبش جهاد اسلامی از ابتدای تشکیل خود با وجود اینکه تعداد اعضایش بسیار کم بودند ولی فعالیت خود را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد که عمدتا از دهه هشتاد میلادی ابتدا در عرصه فکری و عقیدتی فعال بود و پس از مدتی اقدام به عملیات ضد صهیونیستی کرد. در سال ۱۹۸۷ انتفاضه اول را جنبش جهاد اسلامی آغاز گر بود البته یک جریان داخل جنبش فتح وجود داشت که در همان زمان به جهاد اسلامی فلسطین کمک می کرد. به همین دلیل جنبش جهاد اسلامی فلسطین توانست یک عملیات ضد صهیونیستی در سال ۱۹۸۶ در باب المقاربه انجام دهد که در این عملیات یک صهیونیست به هلاکت رسید و ۶۹ صهیونیست دیگر نیز در دیوار براق مکانی در غرب مسجدالاقصی زخمی شدند. بعد از این عملیات نیز ربودن یک یک صهیونیست توسط فتح صورت گرفت بعد عملیات استشهادی توسط جنبش جهاد اسلامی صورت گرفت. یعنی در سال ۱۹۸۷ شماری از زندانیان جنبش از زندانی در غزه فرار کردند و یک افسر رژیم صهیونیستی به نام «رون تال» نیز به هلاکت رسید.

بعد از این عملیات باید به عملیات شجاعیه اشاره کرد که در آن چهار جوان فلسطینی عضو جهاد اسلامی به شهادت رسیدند. تا اینکه در سال ۱۹۸۷ در سالگرد قتل سادا رئیس جمهور معدوم مصر انتفاضه اول شروع شد که در واقع موج اعتراضات گسترده فلسطینی ها علیه رژیم صهیونیستی آغاز شد.جنبش جهاد اسلامی فلسطین مجهز به موشک هایی با برد ۱۸۰ کیلومتر است نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در باره توانایی تسلیحاتی این جنبش نیز گفت: در سال ۲۰۰۷ میلادی با خارج شدن نظامیان صهیونیستی از غزه ، زمینه برای مقاومت فلسطین و بویژه جنبش جهاد اسلامی فلسطین باز و بیشتر شد و جهاد اسلامی توانست به توان موشکی دست یابد. ابتدا این موشک ها دست ساز و کوچک بودند با برد های کوتاه اما در حال حاضر موشک های پیشرفته در اختیار داریم . موشک هایی با برد ۱۲۰، ۱۴۰، ۱۶۰ و ۱۸۰ کیلومتری که هر چند تعداد موشک های با برد ۱۸۰ کیلومتری زیاد نیست ولی موشک های دیگر را به فراوانی در اختیار داریم.   

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه