English

چگونه با محاسبه وزن ورق آهن، میزان ضرر در معاملات را به حداقل برسانیم!؟

با داشتن وزن دقیق ورق سیاه در هنگام خرید، می توانیم مطمئن باشیم که هزینه پرداختی معادل کالایی است که دریافت می کنیم؛ در این مطلب بررسی کردیم که محاسبه وزن ورق آهن باعث می شود معامله ای درست و بدون ضرر داشته باشیم.

چگونه با محاسبه وزن ورق آهن، میزان ضرر در معاملات را به حداقل برسانیم!؟

به گزارش خبرگزاری موج، با داشتن وزن دقیق ورق سیاه در هنگام خرید، می توانیم مطمئن باشیم که هزینه پرداختی معادل کالایی است که دریافت می کنیم؛ در این مطلب بررسی کردیم که محاسبه وزن ورق آهن باعث می شود معامله ای درست و بدون ضرر داشته باشیم.

 

گگگگ

 

 با داشتن وزن دقیق ورق آهن می توانیم محصول باکیفیتی بخریم.

قیمت ورق آهن، باتوجه به معیارهای مختلفی تعیین می‌شود که وزن محصول یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. همه ما می‌دانیم که علت اصلی تفاوت نرخ سایزهای مختلف محصولات آهنی و فولادی، به اختلافی که در جرم آن‌ها وجود دارد، برمی‌گردد؛ هرچقدر یک محصول سنگین‌تر باشد، مواد اولیه به‌کاررفته در آن بیشتر خواهد بود و ارزش بالاتری دارد.

کارخانه‌های مختلف، محصولات‌شان را با جرم استاندارد تولید می‌کنند، اما مشتریان هنگام خرید محصولاتی چون ورق آهن باید میزان سنگینی آن‌ها را نیز برآورد کنند تا مطمئن شوند وزن واقعی محصول با آنچه توسط کارخانه اعلام شده، هماهنگ است. در این مقاله توضیح می‌دهیم چرا باید سنگینی این کالا را محاسبه کنید و چطور می‌توانید این کار را انجام دهید.

"برای اینکه در هنگام خرید محصولاتی چون ورق سیاه که کارخانجات مختلفی آن را در ابعاد 1000 و 1250 با ضخامت‌های 2، 3، 4 و... تولید و در بازار عرضه می‌کنند، دچار ضرر و زیان نشوید؛ می‌بایست پیش از معامله، از وزن ورق آهن به‌طوردقیق اطمینان حاصل نمایید. کارشناسان آهن آنلاین در این مطلب راهکارهایی برای محاسبه وزن این کالا بیان کردند تا در هنگام خرید به آن توجه کنید؛ همچنین می‌توانید برای بهره‌گیری از حداکثر سود ممکن برای تهیه این مقطع فولادی به وب‌سایت ahanonline مراجعه کنید و ورق سیاه مدنظر خود را با بهترین قیمت بازار خریداری کنید."

چطور از کیفیت ورق آهن خود با محاسبه وزن آن مطمئن شویم؟

وزن ورق سیاه، به‌صورت مستقیم با کیفیت و مقاومت محصول ارتباط دارد؛ این مقاطع معمولا در ابعاد مشخص برش می‌خورند، اما ضخامت‌های متفاوتی دارند. هرچقدر ضخامت یک کالا بیشتر باشد، مقاوم‌تر است و کیفیت بالاتری هم دارد؛ از طرفی سنگینی آن‌ هم بیشتر خواهد شد. در نتیجه با محاسبه جرم محصول می‌توانید متوجه شوید تراکم و مقدار مواد اولیه به‌کاررفته در آن چقدر است و آیا با ابعادش تناسب دارد یا خیر.

ضخامت بیشتر همیشه به معنای کیفیت بالاتر نیست؛ ممکن است یک شیت ورق آهن جرم بالایی داشته باشد و ضخیم باشد، اما بخاطر مشکلی که در خط تولید نورد آن وجود داشته، شکننده باشد. بنابراین، در کنار توجه به وزن ورق سیاه، به برند آن هم دقت داشته باشید و محصولات مورد نیازتان را از یک مجموعه معتبر خریداری کنید. همچنین می‌توانید برای مقایسه وضعیت حجم واردات فولاد در 3 ماه نخست سال 1400 و 1401 که ورق های فولادی را نیز شامل می شود، از مقالات مرتبط کمک بگیرید.

وزن ورق آهن را با چه فاکتورهایی حساب کنیم؟

محاسبه وزن ورق آهن با ترازو و باسکول کار ساده‌ای نیست؛ اینکه متریال به‌کاررفته در ساخت این دسته از مقاطع تخت فولادی، در بخشی از فرایند تولید گرم هستند و در بخش دیگر سرد می‌شوند، محاسبه جرم آن را چالش برانگیز می‌کند. بهترین روش برای به دست آوردن وزن این محصولات، استفاده از جدول دقیقی است که می‌تواند باتوجه به ابعاد آن را در اختیارتان قرار دهد.

112

 محاسبه وزن ورق آهن روش های متفاوتی دارد.

به‌طورکلی‌، وزن ورق فولادی باتوجه به فرمول زیر به دست می‌آید:

چگالی آهن × طول × عرض × ضخامت = وزن ورق آهن

چگالی آهن در فرمول بالا به‌صورت دقیق ۷.۸۵ است، اما برای ساده‌تر شدن محاسبات، آن را ۸ در نظر می‌گیرند. در جدول وزن ورق آهن، ضخامت‌ها و ابعاد استاندارد محصولات موجود در بازار، در فرمول بالا قرار گرفته‌اند و نتیجه نهایی محاسبات نیز درج شده است؛ بنابراین، نیازی به محاسبه نخواهید داشت و با اطمینان از عدم وجود خطاهای محاسباتی می‌توانید جرم محصول مورد نظرتان را به دست آورید.

طبق نظر کارشناسان آهن آنلاین:

"ورق سیاه ازجمله پرکاربردترین مقاطع فولادی است و طبق استاندارد st37 تولید می‌شود. برای به دست آوردن جدول وزن ورق سیاه کافی است ابعاد و چگالی ورق‌ها را در هم ضرب کنید."

با توجه به وزن دقیق ورق آهن، هزینه کنید  تا ضرر نکنید

همانطورکه گفتیم، قیمت مقاطع فولادی تخت به قیمت آهن و سنگینی آن‌ها بستگی دارد. در سفارش‌های کوچک ممکن است کم یا زیاد بودن جرم محصول، تأثیر چندانی روی هزینه نداشته باشد؛ اما افرادی‌که معاملات بزرگ انجام می‌دهند و حجم زیادی از محصولات فولادی را خریداری می‌کنند، باید در تعیین وزن این کالا دقت زیادی داشته باشند.

تصور کنید هر متر از ورقی که خریداری می‌کنید، ۱۰۰ گرم از چیزی که توسط کارخانه اعلام شده، کم‌تر باشد؛ اگر شما ۱۰۰ رول ۶ متری خریداری کنید، حدود ۶۰ کیلوگرم اختلاف خواهید داشت و هزینه چیزی را می‌پردازید که آن را دریافت نکرده‌اید. خوب است بدانید که با استفاده از میلگرد اصفهان، بهترین و پرفروش‌ترین میلگرد در 5 ماه ابتدایی سال 1401 می‌توانید پروژه‌های خود را با مرغوب‌ترین مقاطع فولادی به پیش ببرید.

10

 کم فروشی در وزن ورق سیاه می تواند باعث ضرر خریدار این محصول شود.

افرادی‌که معاملات بزرگ انجام می‌دهند، برای اطمینان از میزان سنگینی محصولات، از کارشناسان آهن کمک می‌گیرند. این افراد به‌صورت تخصصی در زمینه بازار آهن فعالیت دارند و تجربه زیادی در این زمینه کسب کرده‌اند، آن‌ها در وهله اول بهترین برندها را به معامله‌گران معرفی می‌کنند تا اختلاف وزن به کم‌ترین حد ممکن برسد، بعد از آن به‌صورت دقیق جرم محصولات خریداری شده را محاسبه می‌کنند تا خریدار دچار ضرر نشود.

سخن پایانی

در این مقاله راجع‌به وزن ورق آهن و تأثیری که بر روی قیمت آن دارد، صحبت کردیم؛ اکنون می‌دانید که چرا بررسی سنگینی مقاطع تخت فولادی در معامله اهمیت بسیاری دارد. ما در آهن آنلاین خدمات متنوعی در این زمینه به مشتریان ارائه می‌دهیم.

آهن آنلاین، عرضه‌کننده محصولات معتبرترین برندهای تولیدکننده با بهترین قیمت آهن آلات (https://ahanonline.com/) در ایران است؛ بنابراین، می‌توانید اطمینان داشته باشید آنچه که از این مجموعه خریداری می‌کنید، کیفیت بالایی دارد و میزان سنگینی آن همان چیزی است که در جدول درج شده است. همچنین اگر به راهنمایی کارشناس در زمان معامله نیاز داشته باشید، می‌توانید از همکاران ما در این مجموعه کمک بگیرید؛ آن‌ها در ساعات اداری، در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستند و می‌توانند تمام راهنمایی‌های لازم در زمینه خرید انواع آهن آلات را به شما ارائه دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه