English

سارا فلاحی:

وجود مرز و منطقه آزاد مهران بهترین فرصت برای جذب سرمایه گذار است

نماینده حوزه شمالی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت:وجود مرز و منطقه آزاد مهران بهترین فرصت برای جذب سرمایه گذار است که مسئولان استان باید برای حمایت از این افراد تلاش کنند.

وجود مرز و منطقه آزاد مهران بهترین فرصت برای جذب سرمایه گذار است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، سارا فلاحی فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست صمیمی با کارکنان آموزش فنی و حرفه ای استان  و نماینده اصناف و آموزشگاه های آزاد استان ایلام،افزود:در فصل بودجه پارلمان هایی که فعال هستند می توانند بودجه کافی جذب کنند و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز باید در این راستا اقدامات لازم انجام دهد.

نماینده حوزه شمالی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:ایران کشوری ثروتمند است اگر این ثروت به خوبی مدیریت شود قطعا مشکلات کشور مرتفع می شود.

فلاحی با بیان اینکه کارکنان آموزش فنی و حرفه ای عاملان اصلی مهارت افزایی در کشور هستند،تصریح کرد:درخواست افزایش حقوق و مشکلات کارکنان، تفاهم نامه دوجانبه بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و مجلس است که باید مطرح و پیگیری شود.

وی به پتانسیل استان در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی اشاره و خاطرنشان کرد:ما در این زمینه در کشور حرفی برای گفتن داریم و باید با نیازسنجی های منطقه‌ای رشته های مهارتی در این زمینه ها را احصاء نموده و آموزش‌های لازم را به جوانان منطقه ارائه دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به کمک دولت به تامین تجهیزات و نوسازی کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای اشاره کرد و افزود:مجلس هر کاری لازم باشد در حمایت از کمک دولت به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خواهد کرد.

 فلاحی به جایگاه مربیان آموزشی فنی حرفه ای اشاره کرد و افزود: مربیان فنی و حرفه‌ای اساس آموزش فنی و حرفه ای می باشند و کار اصلی این سازمان را مربیان زحمتکش آن انجام می‌دهند و باید به آنها توجه ویژه شود.

وی به معضل بیکاری در استان اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد اشتغال و کار از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که اگر کار باشد حتی از آسیب‌های اجتماعی نیز جلوگیری می کند و کسانی که واقعاً دنبال اشتغال هستند با کسب مهارت لازم در فنی و حرفه‌ای به ایجاد کارگاه های زودبازده،ایجاد شغل و درآمد کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام نیز در این نشست گفت:سال گذشته تجهیز و راه اندازی چندین کارگاه آموزشی جدید و مورد تقاضای بازار در سطح استان، کارگاه های تعمیر و نگهداری آسانسور از جمله مرکز ایوان و مرکز شماره یک ایلام، کارگاه تعمیرات موبایل و تبلت در مرکز شماره یک ایلام، کارگاه آموزش نصب و راه اندازی تجهیزات انرژی خورشید در شهرستان دهلران در دستور کار قرار گرفته است.

علی رشیدی با اشاره به اینکه در سال گذشته درمجموع 9 هزارو 160 نفر در سطح مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام آموزش مهارت دیده اند که از این تعداد 5 هزارو 196 مرد و3 هزارو 964 نفر نیز خانم هستند،افزود:تولید انواع اقلام بهداشتی مورد نیاز در دوران کرونا شامل انواع ماسک، پوشش محافظ بیمارستانی، ملحفه بیمارستانی در کارگا های خیاطی مراکز تابعه انجام شده است.

وی با بیان اینکه در بخش آموزشگاه های آزاد استان شامل 242 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای استان 3 هزارو 930 نفر آموزش دیده که از این تعداد 888 نفر مرد 3 هزارو 42 نفر خانم هستند،اظهار داشت:اجرای آموزش های مورد تقاضای اتباع عراقی در همکاری با دفتر مدیریت امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و کمیسریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در شهرستان های ایلام و ایوان از دیگر اقدامات سازمان در سال 99 بوده است.

در پایان این نشست سارا فلاحی نماینده حوزه شمالی مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی از کارگاههای آموزشی مرکز خواهران شهرستان ایلام و نمایشگاه نمونه کار کارآموزان مرکز بازدید کرد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی