English

علی اکبر بسطامی خبر داد:

بودجه ایلام از نظر کمی و کیفی نسبت به سال ماقبل از رشد قابل توجهی برخوردار است

نماینده حوزه شمالی مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت:بودجه سال جاری استان ایلام از نظر کمی و کیفی نسبت به سال قبل از رشد قابل توجهی برخوردار است که جا دارد ازهمه‌مسئولانی که تلاش کردند تا این بودجه افزایش پیدا کند، قدردانی کنم.

بودجه ایلام از نظر کمی و کیفی نسبت به سال ماقبل از رشد قابل توجهی برخوردار است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام درمجلس با اشاره به اینکه در بحث مناطق نفت خیز، بودجه‌ استان‌ها از سه منبع تامین می‌شوند، بودجه‌های سنواتی، بودجه‌های استانی و نفت که بودجه مناطق نفت‌خیز و گازخیر استان را از محل نفت پیش بینی کرده‌اند و ممکن است این بودجه تحقق پیدا نکند،افزود:شهرستان‌هایی که بودجه آنها از محل توازن یا استانی است مشکلی نخواهند داشت،از استاندار ایلام درخواست کردیم که در تخصیص بودجه تعدیل صورت گیرد تا مناطق نفت‌خیز استان به طریقی بتوانند از محل اعتبارات توازن و استانی هم بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب مجلس که در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 96 صورت گرفته، اصلاح ساختار بودجه ریزی کشور بوده است، اظهار داشت: اگر چنانچه این ساختارعادلانه و مناسب با نیاز مردم باشد به یقین استانهای کمتر برخوردار کشور از جمله  استان ایلام از شرایط سخت کنونی خارج شده و در مسیر پیشرفت گام بردارد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه سال جاری استان ایلام به نسبت سال قبل رشد داشته است، تصریح کرد: در بودجه محرومیت زدایی حوزه اشتغال، آب و راه خارج از لایحه بودجه دولت، نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان به بودجه استان افزوده شد که بی سابقه بوده است.

بسطامی با اشاره به اینکه حفره فقر در استان ایلام به حدی است که با بودجه‌های سنواتی به شکل معمول پر نخواهد شد،خاطرنشان کرد:نیاز بود که با استفاده از تلفیق بودجه بخشی در کنارلایحه تحت عنوان محرومیت زدایی به بودجه استان اضافه کنیم که این امر با تلاش‌های مسئولان در استان و همچنین اعضای کمیسیون تلفیق محقق شده است.

نماینده حوزه شمالی مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش محرومیت زدایی رقمی برای آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، طلاق، کودکان کار و حاشیه نشینی به بودجه استان اضافه شده که این مبلغ برای هر شهرستان 467 میلیارد تومان خواهد بود،گفت:در خصوص توزیع این بودجه، مقرر شد نهاد و جایگاهی این بودجه را توزیع کند که بتواند هم‌افزایی داشته باشد و در جریان سفری که رئیس مجلس به استان داشتند،مقرر شد حوزه محرومیت زدایی سپاه پاسداران این کار را انجام دهد.

بسطامی به مشکلات مردم در روستاها اشاره کرد و افزود:مشکل فقر آب یکی از چالش‌های اصلی در استان است و بسیاری از روستاها هنوز با تانکر آب رسانی می‌شوند با تلاشی که بنده و همکارانم در کمسیون تلفیق داشتیم توانستیم رقمی در حدود 295 میلیارد تومان به لایحه دولت در قالب تامین آب مناطق کم برخوردار اضافه کنیم.

وی اظهار داشت:یکی از مهمترین مشکلات ایلام بیکاری است و هم اکنون بسیاری از جوانان ما در استان ازاین موضوع رنج می‌برند که در بند الف تبصره 18 بودجه‌ محرومیت زدایی در استان، تسهیلاتی را با نرخ یک الی 4 درصد برای جوانان بیکار پیش بینی کرده‌ایم که این تسهیلات به طور کلی اعتباری بالغ بر700 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت:بودجه اختصاص داده  شده دولت به راه های استان بسیار محدود بود و در بودجه محرومیت زدایی برای مشکلات مربوط به راه در روستاها، سه میلیارد و 700 میلیون تومان مقرر شده بود که طی تلاش و رایزنی‌هایی که با راهداری کشور انجام شد در برنامه پنج ساله‌ پیش بینی شده، این رقم طی 2 مرحله به 240 میلیارد تومان افزایش یابد و امسال حدود 40 میلیارد تومان از این اعتبار که برای راه‌های روستایی پیش بینی شده بود به استان ایلام تخصیص داده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه