English

وزیر نیرو:

طعم و بوی آب همدان برطرف خواهد شد

به گفته وزیر نیرو، به زودی واحد ازن‌زنی در تصفیه‌خانه شیخی‌جان نصب می شود که با این کار طعم و بوی آب همدان بهتر خواهد شد.

طعم و بوی آب همدان برطرف خواهد شد
به گزارش خبرگزاری موج

، علی اکبر محرابیان  امروز جمعه در بازدید از تصفیه خانه شیخی جان افزود: میزان آرسنیک آب همدان در حد صفر است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آب شهر همدان دارای استاندارد ۱۰ _۵۳ است و بالاتر از استاندارد بهداشت جهانی است تصریح کرد: اطمینان می‌دهم که آب همدان در آزمایشگاه‌های فنی با دقت بررسی می‌شود و مشکلی از لحاظ آشامیدنی ندارد.

محرابیان تصریح کرد: میزان استاندارد سختی آب در حد یک‌هزار است و میزان سختی آب همدان حدود ۴۰۰ است که کیفیت قابل قبولی به شهروندان ارائه می‌کند درحالی که حد مجاز ۱۰۰۰ است و آب همدان کمتر از حد مجاز سختی آب دارد همچنین آب همدان از لحاظ کیفیت و کمیت مطمئن و بهداشتی است و مردم با خیال راحت این آب را استفاده کنند و بیاشاماند.

وزیر نیرو گفت: اکنون با استقرار دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان مربوطه آب در آزمایشگاه به صورت دائمی نمونه‌گیری و بررسی و عناصر مضر دائم رصد می‌شود.

وزیر نیرو افزود: پیش از این، آب همدان از سد اکباتان و چاه‌های اطراف تأمین می‌شد که پس از کاهش ذخایر آب این سد، تأمین آب این شهر با مشکلاتی مواجه شد.

وی گفت: آب سد تالوار که پس از سال‌ها تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشت با همت و تلاش دولت سیزدهم ۷۰ درصد باقیمانده انتقال آب در چند ماه به سرانجام رسید.

محرابیان تاکید کرد: با بروز خشکسالی آب سد اکباتان تمام شد و شرایط سختی برای شهروندان همدانی از ابتدای سال ۱۴۰۱ به وجود آمده بود.

وی گفت: در قالب یک طرح اضطراری و ایجاد صدحلقه چاه آب و اجرای ده‌ها کیلومتر خط انتقال، ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن آب را برای همدان تأمین کردیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه